• Anasayfa
  • Hakkında
  • Anne Baba Okulu
  • Öğretmem Akademisi
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
  • SOSYAL MEDYA

  • Anasayfa
  • Hakkında
  • Anne Baba Okulu
  • Öğretmem Akademisi
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
Mutluluğun hangi boyutundasınız?
11 Ağustos 2019

Masallar “Bir varmış, bir yokmuş” cümlesiyle başlar. Neden mi?

Çünkü canlıların yegâne amacı; ‘var olmak’ ve aynı zamanda ‘yok olmaktan’ kurtulmaktır. (İkisi birbirinden farklıdır.)

Var olmayı, sevgi; yok olmayı, nefret yönetir.

Peki, bir insan var olduğunu nasıl anlar?

Bunun göstergesi de duygulardır. Kişi var olduğunu hissedince olumlu duygu (mutluluk), var olmadığını hissedince ise olumsuz duygu (üzüntü) hisseder. (Tabii üzüntüyü çoğu zaman öfke ve korku örter.)

Ama mutluluk da farklı boyutlarda yaşanır. Peki nedir bu boyutlar? Mutluluğu dört boyuta ayırmak mümkün.

 

SAADET

Saadet, mutluluğun en üst boyutudur. Saadet, sürekli huzur ve barış içinde olmaktır.

Saadet içinde olan kişi, evren ile bir bütün halindedir. Egodan sıyrılmış ve ‘hiçlik’ mertebesine ulaşmıştır.

Evrendeki her şey ile bütün halindedir. Bu durumda korku yok olur.

Çünkü “o herkestir, herkes de o.”

Sevgi ve hoşgörü vardır. Sürekli huzur içinde yaşar.

 

COŞKU

Coşku, mutluluğun üçüncü boyutudur.

Coşkunun kaynağı, ‘anlam’dır.

Anlam da diğer insanların hayatına olumlu katkıda bulunmaktan, hizmet etmekten ve etki yaratmaktan gelir.

Hem saadet boyutunda hem de coşku boyutunda da mutluluk ‘içten’ gelir. Çünkü ego yoktur. (Egoyu günlük anlamıyla kullanıyorum.)

Olsa da çok pasif durumdadır.

 

SEVİNÇ

Sevinç, mutluluğun ikinci boyutudur. Bu boyutu ego yönetir.

İlk iki boyuta ulaşamayan (saadet ve coşku) insanlar; doğal olarak bu boyutun peşinden koşar.

Bu boyutta insanlar hem ‘yaparak’ hem de ‘sahip olarak’ mutlu olmaya çalışır.

Başarı, mevki, statü ve para gibi dışsal faktörler, mutluluk kaynağı olarak görünür.

Kişi bunlara ulaşınca sevinir. Ulaşamayınca, üzüntüden ziyade utanç hisseder.

Sevinç odaklı mutluluğu sürdürmek zordur. Çünkü mutluluk, dışsal faktörlere bağlıdır.

 

ZEVK

Zevk, mutluluğun en alt boyutudur.

Mutluluğun üst boyutuna ulaşamayan insanlar, yok olmaktan kurtulmak için (geçici var olma süreci) alkol, kumar, sigara, seks, madde ve sosyal medya bağlılığı gibi zevkler peşinden koşar.

Bu insanlar da bir şey ‘yaparak’ mutlu olmaya çalışır.

Zevk odaklı mutluluğu sürdürmek daha da zordur. Çünkü bağımlılıklara yol açar.

Sevinç ve zevk odaklı mutlulukta, ego vardır. Kişi kaygılıdır.

 

GEÇİŞLER

Bir kişi, sadece kendi boyutunu ve kendi boyutunun altındaki boyutları yaşayabilir.

O anki bilinç düzeyi ile bir üstündeki boyutun duygusunu yaşayamaz.

Bir üstündeki boyutun duygusunu yaşamak için bir üst boyuta geçmesi gerekir.

Örneğin, sevinç boyutundaki bir kişi, coşkuyu ve saadeti yaşayamaz ama coşku boyutundaki bir kişi sevinç boyutunu yaşayabilir.

 

‘SÜRDÜRÜLEBİLİR’ MUTLULUK

Kısacası, bir bireyin amacı; sürdürülebilir mutluluğa ulaşmak için üst boyutlara çıkmak olmalıdır. Maalesef toplumumuzda bizler daha çok birinci ve ikinci boyuttayız.

Kişiler üst boyuta çıktıkça hem mutlu bireyleri hem de barış içinde yaşayan mutlu bir toplumu yaratmış oluruz.

Bu da farkındalık ve teslimiyetle olur.

Kişi kendisinin farkına varırsa ve hayata teslim olursa, mutluluğun en üst boyutuna ulaşır. Bu herkesin yapabileceği bir şeydir.

Keşke eğitim sistemimiz de TEOG’la değil de bu süreçle çocukları desteklese.

 

1 Haziran 2017

coşkuheyecanmutluluksaadetsevgisınavzevk
Share

Köşe Yazıları

Özgür Bolat Editör

İLGİLİ YAZILAR

Sınavda aklınıza ilk gelen yanıt doğru mudur?
13 Ağustos 2019
Karne notları ne anlama gelir?
13 Ağustos 2019
Sınav kaygısı nasıl yenilir?  
13 Ağustos 2019

Yorum Yaz


Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

  • Site İçi Arama

  • Son Yazılar

    • Dr. Özgür Bolat ile Anne Baba Okulu
    • Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
    • Pınar Gültekin
    • Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
    • Okullar çocukları neden iş dünyasına hazırlayamıyor?
  • Haber Bülteni

  • SOSYAL MEDYA

  • TAKVİM

    Temmuz 2022
    P S Ç P C C P
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    « Mar    


  • SOSYAL MEDYA

  • Köşe Yazıları

    • Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
      13 Ocak 2021
    • Pınar Gültekin
      22 Temmuz 2020
    • Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
      13 Ağustos 2019

  • Haber Bülteni


  • Anasayfa
  • Hakkında
  • Anne Baba Okulu
  • Öğretmem Akademisi
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
www.veotesi.com © 2016

‘Sizlere daha iyi bir hizmet sunabilmek için sitemizde çerez konumlandırmaktayız, kullanmaya devam ettiğinizde çerezler ile toplanan kişisel verileriniz Veri Politikamız-Bilgilendirmelerimiz'de belirtilen amaçlar ve yöntemlerle mevzuatına uygun olarak kullanılacaktır.

Dr. Özgür Bolat
KİŞİSEL VERİ KANUNU KAPSAMINDA BİLGİLENDİRME METNİ

Özgür Bolat Özel Eğitim ve LTD. ŞTİ. Şirketi olarak, siz değerli müşterilerimiz ve çözüm ortaklarımızın güvenliğini göz önünde bulundurarak, başta özel hayatın gizliliği olmak üzere, temel hak ve özgürlüklerin korunması amacıyla, kişisel verilerle ilgili düzenlenen "Kişisel Verilerin Korunması Kanunu" hususunda sizi bilgilendirmek istiyoruz.

Amacımız; sizlerin memnuniyeti doğrultusunda, kişisel verilerinizin alınma şekilleri, işlenme amaçları, hukuki nedenleri ve haklarınız konularında sizi en şeffaf şekilde bilgilendirmektir.

Kurumumuza iletmiş olduğunuz veya Kurumumuzun usül ve işlemleri çerçevesinde edinmiş olduğu her türlü kişisel veri ile biyometrik veri, sağlık verisi dahil her türlü özel nitelikli veriniz bakımından (“Veri”), 7 Nisan 2016 tarihinde yürürlüğe giren 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) gereğince, Kurumumuz Özgür Bolat Özel Eğitim ve LTD. ŞTİ. ŞİRKETİ Veri Sorumlusu sıfatıyla, kişisel bilgileri kanunda açıklandığı çerçevede; elde edebilecek, kaydedebilecek, depolayabilecek, muhafaza edebilecek, hizmetlerini devam ettirebilmek amacıyla güncelleyebilecek, değiştirebilecek, yeniden düzenleyebilecek, mevzuatın izin verdiği durumlarda ve ölçüde üçüncü kişilere açıklayabilecek, devredebilecek, aktarabilecek, paylaşabilecek, sınıflandırabilecek, anonim hale getirebilecek ve kanunda sayılan diğer şekillerde işleyebilecektir.

Kişisel verilerinizin işlenme amaçları ve hukuki sebepleri; Mevzuat kapsamında faaliyet alanımız kapsamında işlemlerin yerine getirilmesi, yürütülmesi ve geliştirilebilmesi, bu hizmetlere ve ürünlere yönelik tanıtım, pazarlama ve kampanya faaliyetlerinin yapılması, akdettiğiniz ve/veya akdettiğimiz sözleşmelerin gereğinin yerine getirilmesi; istihbarat, bilgi araştırmaları ve kredibilite değerlemelerinin yapılması, planlama, istatistik, müşteri memnuniyeti çalışmaları, güvenliğin sağlanması, otoritelerce öngörülen bilgi saklama, raporlama, bilgilendirme yükümlülüklerine uyulması, tarafınıza daha iyi ve güvenilir hizmet verilebilmesi, tarafınıza uygun hizmetler ve ürünler geliştirilmesi ve bunun kesintisiz olarak sürdürebilmesi amacıyla ve diğer nedenlerle kişisel verileriniz işlenmektedir.

Kişisel verilerin toplanma yöntemi: Kişisel verileriniz, otomatik ya da otomatik olmayan yollarla, yazılı, sözlü ya da elektronik ortamda toplanabilmektedir.

Yukarıda belirtilen amaçlarla, kişisel verilerin aktarılabileceği kişi/kuruluşlar: Kişisel Verileriniz; Kurumumuzun iştirakleri ve bunların alt kuruluşlarına; çalışanları, şirket görevlileri, hukuk, mali ve vergi danışmanları, denetçileri ve mevzuat hükümlerinin izin verdiği kişi, kurum ve kuruluşlar ile açık rızanızın bulunduğu diğer üçüncü kişilere; aktarılabilecektir.

Kanun’un 11. Maddesi Çerçevesinde Haklarınız; Kurumumuza başvurarak; kişisel verilerinizin a) işlenip işlenmediğini öğrenme, b) kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, c) kişisel verilerinizin işlenme amacını ve amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, ç) kişisel verilerinizin yurt içinde veya yurt dışında aktarıldığı üçüncü kişileri bilme, d) kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş ise düzeltilmesini isteme, e) Kanun’un 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme, f) kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere yukarıda sayılan (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin bildirilmesini isteme, g) kişisel verilerinizin münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme ve ğ) kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme hakkına sahipsiniz.

Haklarınızın, düzenlemenin yürürlük tarihi olan 07.10.2016 tarihinden itibaren kullanılması mümkün olup, taleplerinizin yerine getirilmesini teminen Kurumumuzca yapılacak masrafları, KVKK’nın “Veri sorumlusuna başvuru” başlıklı 13. maddesinde belirtilen tarifeye göre tarafınızdan talep etme hakkımız saklıdır.