• Anasayfa
  • Hakkında
  • Anne Baba Okulu
  • Öğretmem Akademisi
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
  • SOSYAL MEDYA

  • Anasayfa
  • Hakkında
  • Anne Baba Okulu
  • Öğretmem Akademisi
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
Açık hava öğrenmenin kalitesini arttırır mı?
13 Ağustos 2019

Okullarda dersler genellikle sadece dört duvar içerisinde yapılıyor. Acaba açık hava deneyimleri ile bütünleştirilmediğinde öğrenmenin kalitesi azalır mı?

Illinois Üniversitesi’nden araştırmacı Ming Kuo ve arkadaşları bu soruyu yanıtlamak için bir deney tasarlıyor.

 

AÇIK HAVANIN ETKİSİ

Her açıdan birbirine
benzeyen iki üçüncü sınıf grubu ve iki de öğretmen bulunuyor. 10 hafta boyunca, öğretmenlerden biri dersleri doğada, diğeri ise sınıfta işliyor. 10 hafta sonra sınıfları karşılaştırıyorlar. Sonuçlar beklenildiği gibi. Hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin ifadelerine göre açık havada deneyimleyerek ders yapan öğrencilerin derse katılımı ve ilgisi neredeyse yüzde 20 artıyor.

Dahası ders sırasında öğretmenlerin öğrencilere yaptığı uyarılar sayılıyor. Açık havada ders yapan sınıflarda uyarılar yüzde 54 azalıyor.

İnanılmaz bir fark.

Bu ve bunun gibi birçok araştırma gösteriyor ki açık havada çocuk hem daha çok öğreniyor hem de daha huzurlu. Ama biz hâlâ çocukları dört duvara hapsediyoruz.

 

ÇOCUKLARI SINIFA HAPSETMEK

Çocuklar evde de dört duvara sıkışmış durumda, açık havada çok az vakit geçiriyorlar.

Bu soruna bir nebze çözüm sunan Aktif Yaşam Derneği, 17 Mayıs’ı ‘Okul Dışarıda Günü’ olarak belirledi.

15 yıldır “kirlenmek güzeldir” mesajıyla çocukların gelişimine destek veren OMO’nun desteğiyle hayata geçen bu güne, siz de okul olarak  katılabilirsiniz. O gün tüm çocuklar dışarı çıkıp derslerini açık havada işleyecek. Çocukların hakkı olanı onlara sunalım.

Not: Bu güne katılmak için okuldisaridagunu.org adresinden kayıt yaptırarak online içeriklerden faydalanabilir, planladığınız etkinlikler için ilham alabilirsiniz.

 

TEVİTÖL’ÜN GELECEĞİ

TEVİTÖL ile ilgili gelişmelerden basın ve sosyal medya aracılığıyla haberdar oldum. TEV Güsel Bilal bursiyeri olarak, TEV yetkilileriyle görüşüp olayın özünü sordum.

– Son soracağım soruyu ilk sorayım. TEVİTÖL, sıradanlaşıyor mu?

Böyle bir şey olabilir mi? TEVİTÖL, TEV’in gözbebeği. Böyle bir şeye asla izin vermeyiz.

– Peki, endişelerin sebebi ne?

Birkaç değişikliğe gittik. Bu da endişe yarattı.

– Ne gibi değişiklikler?

Hazırlığı kaldırıyoruz ve IB’den vazgeçiyoruz.

– Bunun sebebi ne?

IB’nin ve hazırlığın çok yüksek maliyeti var. Öğrencilerin yüzde 90’ı farklı oranlarda burs alıyor. Öğrenci masraflarının yüzde 65’ini TEV karşılıyor. Bu yüklü masraftan kurtulup, o parayı daha etkili harcayacağız.

– Hazırlık kalkınca, çocukların İngilizce eğitimi riske girecek mi peki?

Asla. Daha fazla İngilizce dersi olacak ve öğrenciler uluslararası sınavlarla sürekli ölçülecek.

– IB neden kalkıyor?

IB’nin kalkması demek, IB eğitimine dayalı bir eğitim yapmayacağız anlamına gelmez. IB eğitim anlayışı zaten okula yerleşmiş durumda. Biz üst düzey fen ve matematik eğitimi (STEAM) vermek için, IB’ye verilecek parayı okula harcayacağız. Teknolojiye ve laboratuvarlara daha çok yatırım yapacağız. Güçlü ve özgün eğitimimize devam edeceğiz.

– IB’nin kalkması öğrencilerin yurt dışı üniversitelerine kabulünü zorlaştırır mı?

En büyük strateji değişikliğini burada yapıyoruz. Artık öğrencileri yurt dışı değil, yurt içi üniversiteleri için hazırlayacağız.

– Neden?

Odağımızı belirlemek istiyoruz. Biz diyoruz ki yurt içine hazırlanın, burada kaliteli bir eğitim alın. Lisansüstü bursunu TEV’den alın ve sizi yurt dışına biz gönderelim.

– Peki, öğrenci yurt dışında bir üniversiteye gitmek isterse, ne olacak?

Sen bizden daha iyi biliyorsun. Eskiden bizim okulda IB yoktu ve öğrencilerimiz Harvard, MIT, Yale’den kabul alıyordu.

– Bu konuda öğrencilere yardımcı olacak mısınız?

Burada öğrencilerin endişesini gidermek için yurt dışına gitmek isteyen öğrencilere birinci sınıf yurt dışı danışmanlığı aldıracağız.

– Bu değişiklikle şöyle bir endişe oluştu sanırım. TEVİTÖL, öğrencileri yurtiçine hazırlayan sınav odaklı sıradan bir lise olacak şeklinde…

Asla sınav odaklı, ezber eğitim yapan bir lise olmayız. STEAM’i de bundan getiriyoruz. Öğrencilerimiz adını bilimsel ve sanatsal projelerle duyuracak.

– Okulda her çocuğun yeteneğine göre derslerin dışında eğitimler veriliyordu. Bu eğitimler devam edecek mi?

Kesinlikle.

– Diğer bir endişe şu… TEVİTÖL, kendi sınavını yapmayı bırakacak.

Evet. Buna MEB izin vermiyor. Ama MEB ile görüşmelerimiz devam ediyor.

– Tüm bu tepkilerin sebebi ne o zaman?

Sanırım kendimizi çok anlatamadık. İnsanlar, okulun sıradan bir özel okula dönüşeceğinden korktu. Biz tam tersi TEVİTÖL’ü hak ettiği yere taşımaya çalışıyoruz.

– Hazırlık sınıfı ve IB, insanlara bir güven veriyordu. Bunlar olmadan, eğitimin kalitesini sürdürmenizden endişe duyuyor olabilir mi veliler?

Olabilir. Ama kaliteyi sürdüreceğiz. Dahası yönetim kurulunda konuştuk ve bir TEV bursiyeri olarak senin danışmanlığına başvuracağız.

– Seve seve…

 

TEVİTÖL’DEKİ DEĞİŞİKLER

Hazırlık sınıfları ve IB olmak zorunda değil. Zaten TEVİTÖL’ü tanımlayan değerler de bunlar değil. Buraya çok takılmıyorum ama…

– Hazırlıksız İngilizce eğitimi çok iyi kurgulanmalı. Yaz okullarıyla desteklenmeli.

– IB’siz yurtdışı kabulleri riske girmez ama STEAM eğitimiyle özgün eğitim anlayışı sürdürülmeli. IB için okula kayıt olan öğrenciler ve veliler ile diyalog kurup onların ihtiyaçlarını karşılayacak yöntem bulunmalı. Onlara haksızlık yapılmamalı.

– TEVİTÖL’ün ana değerleri korunmalı. Nedir bunlar? Okulun ‘üstün zekâlılar’ statüsü korunmalı ve TEVİTÖL kendi öğrenci seçme sınavını yapmaya devam etmeli. Bu konuda karar verici olan MEB de ikna edilmeli.

– TEVİTÖL’de öğrenciler yeteneklerine göre eğitimler alıyordu. Bu uygulamanın devam edeceği söylendi. Bu uygulamadan vazgeçilmemeli.

– TEV, okuldaki eğitim sınavlara yönelik ezbere değil, bilim ve sanat için öğrenmeye odaklanacak dedi. Sıradan bir lise olmayacağının garantisini verdi. Bu süreç eğitim uzmanlarıyla çok iyi kurgulanmalı.

– Aslında ben forma değil, öze takılıyorum. Yani kaliteyi artırmadıktan sonra, IB ve hazırlık devam etse de okul daha iyiye gitmez. Okulda kaliteye odaklanılacağının ve bunun için de kaynakların daha iyi yönetileceğinin mesajını aldım. Ben de bu konuda elimden gelen desteği vereceğim.

 

21 Nisan 2018

açıkçocukeğitimgelecekhavaöğrenmesınf
Share

Köşe Yazıları

Özgür Bolat Editör

İLGİLİ YAZILAR

Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
13 Ocak 2021
Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
13 Ağustos 2019
Oyun çocukları nasıl etkiler?
13 Ağustos 2019

Yorum Yaz


Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

  • Site İçi Arama

  • Son Yazılar

    • Dr. Özgür Bolat ile Anne Baba Okulu
    • Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
    • Pınar Gültekin
    • Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
    • Okullar çocukları neden iş dünyasına hazırlayamıyor?
  • Haber Bülteni

  • SOSYAL MEDYA

  • TAKVİM

    Temmuz 2022
    P S Ç P C C P
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    « Mar    


  • SOSYAL MEDYA

  • Köşe Yazıları

    • Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
      13 Ocak 2021
    • Pınar Gültekin
      22 Temmuz 2020
    • Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
      13 Ağustos 2019

  • Haber Bülteni


  • Anasayfa
  • Hakkında
  • Anne Baba Okulu
  • Öğretmem Akademisi
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
www.veotesi.com © 2016

‘Sizlere daha iyi bir hizmet sunabilmek için sitemizde çerez konumlandırmaktayız, kullanmaya devam ettiğinizde çerezler ile toplanan kişisel verileriniz Veri Politikamız-Bilgilendirmelerimiz'de belirtilen amaçlar ve yöntemlerle mevzuatına uygun olarak kullanılacaktır.

Dr. Özgür Bolat
KİŞİSEL VERİ KANUNU KAPSAMINDA BİLGİLENDİRME METNİ

Özgür Bolat Özel Eğitim ve LTD. ŞTİ. Şirketi olarak, siz değerli müşterilerimiz ve çözüm ortaklarımızın güvenliğini göz önünde bulundurarak, başta özel hayatın gizliliği olmak üzere, temel hak ve özgürlüklerin korunması amacıyla, kişisel verilerle ilgili düzenlenen "Kişisel Verilerin Korunması Kanunu" hususunda sizi bilgilendirmek istiyoruz.

Amacımız; sizlerin memnuniyeti doğrultusunda, kişisel verilerinizin alınma şekilleri, işlenme amaçları, hukuki nedenleri ve haklarınız konularında sizi en şeffaf şekilde bilgilendirmektir.

Kurumumuza iletmiş olduğunuz veya Kurumumuzun usül ve işlemleri çerçevesinde edinmiş olduğu her türlü kişisel veri ile biyometrik veri, sağlık verisi dahil her türlü özel nitelikli veriniz bakımından (“Veri”), 7 Nisan 2016 tarihinde yürürlüğe giren 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) gereğince, Kurumumuz Özgür Bolat Özel Eğitim ve LTD. ŞTİ. ŞİRKETİ Veri Sorumlusu sıfatıyla, kişisel bilgileri kanunda açıklandığı çerçevede; elde edebilecek, kaydedebilecek, depolayabilecek, muhafaza edebilecek, hizmetlerini devam ettirebilmek amacıyla güncelleyebilecek, değiştirebilecek, yeniden düzenleyebilecek, mevzuatın izin verdiği durumlarda ve ölçüde üçüncü kişilere açıklayabilecek, devredebilecek, aktarabilecek, paylaşabilecek, sınıflandırabilecek, anonim hale getirebilecek ve kanunda sayılan diğer şekillerde işleyebilecektir.

Kişisel verilerinizin işlenme amaçları ve hukuki sebepleri; Mevzuat kapsamında faaliyet alanımız kapsamında işlemlerin yerine getirilmesi, yürütülmesi ve geliştirilebilmesi, bu hizmetlere ve ürünlere yönelik tanıtım, pazarlama ve kampanya faaliyetlerinin yapılması, akdettiğiniz ve/veya akdettiğimiz sözleşmelerin gereğinin yerine getirilmesi; istihbarat, bilgi araştırmaları ve kredibilite değerlemelerinin yapılması, planlama, istatistik, müşteri memnuniyeti çalışmaları, güvenliğin sağlanması, otoritelerce öngörülen bilgi saklama, raporlama, bilgilendirme yükümlülüklerine uyulması, tarafınıza daha iyi ve güvenilir hizmet verilebilmesi, tarafınıza uygun hizmetler ve ürünler geliştirilmesi ve bunun kesintisiz olarak sürdürebilmesi amacıyla ve diğer nedenlerle kişisel verileriniz işlenmektedir.

Kişisel verilerin toplanma yöntemi: Kişisel verileriniz, otomatik ya da otomatik olmayan yollarla, yazılı, sözlü ya da elektronik ortamda toplanabilmektedir.

Yukarıda belirtilen amaçlarla, kişisel verilerin aktarılabileceği kişi/kuruluşlar: Kişisel Verileriniz; Kurumumuzun iştirakleri ve bunların alt kuruluşlarına; çalışanları, şirket görevlileri, hukuk, mali ve vergi danışmanları, denetçileri ve mevzuat hükümlerinin izin verdiği kişi, kurum ve kuruluşlar ile açık rızanızın bulunduğu diğer üçüncü kişilere; aktarılabilecektir.

Kanun’un 11. Maddesi Çerçevesinde Haklarınız; Kurumumuza başvurarak; kişisel verilerinizin a) işlenip işlenmediğini öğrenme, b) kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, c) kişisel verilerinizin işlenme amacını ve amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, ç) kişisel verilerinizin yurt içinde veya yurt dışında aktarıldığı üçüncü kişileri bilme, d) kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş ise düzeltilmesini isteme, e) Kanun’un 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme, f) kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere yukarıda sayılan (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin bildirilmesini isteme, g) kişisel verilerinizin münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme ve ğ) kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme hakkına sahipsiniz.

Haklarınızın, düzenlemenin yürürlük tarihi olan 07.10.2016 tarihinden itibaren kullanılması mümkün olup, taleplerinizin yerine getirilmesini teminen Kurumumuzca yapılacak masrafları, KVKK’nın “Veri sorumlusuna başvuru” başlıklı 13. maddesinde belirtilen tarifeye göre tarafınızdan talep etme hakkımız saklıdır.