• Anasayfa
  • Hakkında
  • Anne Baba Okulu
  • Öğretmem Akademisi
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
  • SOSYAL MEDYA

  • Anasayfa
  • Hakkında
  • Anne Baba Okulu
  • Öğretmem Akademisi
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
ÖĞRETMENLERİN GİZLİ MESAJLARI ÇOCUKLARA NASIL ZARAR VERİYOR?
8 Temmuz 2019

Öğretmenler tüm iyi niyetleriyle çocuklara yardımcı olmaya çalışsa da bazen farkında olmadan verdikleri gizli mesajlar ile onları başarısızlığa itiyor.

Nedir bu gizli mesajlar?

 

GÖZLEM

Bir matematik öğretmeninin dersini gözlemliyorum. Öğretmen çocuklara çarpım tablosunu soruyor. Arkada oturan bir çocuğu işaret ederek “4 kere 6 kaç eder?” diye soruyor.

Çocuk biraz düşünüyor. Öğretmen 1-2 saniye bekliyor, yanıt gelmeyince diğer çocuğa söz veriyor.

Öğretmenin niyeti ne? Çocuğu zorlayarak onu utandırmamak, zamanı etkili kullanmak ve parmak kaldıran diğer çocuklara hak vermek. Ama verdiği gizli mesaj ne?

 

BİLMESEN DE OLUR

Öğretmenin verdiği ilk mesaj “Bilmesen de olur.”

Böyle davranışlar ile öğretmen tüm sınıfa derse katılmama hakkı veriyor. Diğer çocuklar da biliyor ki eğer çalışmazlarsa ve yanıtı bilmezlerse, öğretmen iki saniye bekleyip onları yalnız bırakacak.

Bu mesaj, çocuklara bilmeme ve çalışmama hakkı veriyor.  Aynı zamanda da sorumluluk almasını engelliyor.

 

DÜŞÜNME

Öğretmenin verdiği bir mesaj daha var: düşünme.

Öğretmenin beklentisi çocuğun yanıtı ezberlemesi, düşünmeden söylemesi

Düşünme süresi az olunca ve öğretmen ezberlenmiş yanıtlar bekleyince sınıfta ezbere dayalı bir kültür oluşuyor. Çocuk da müfredatı anlamadan sadece ezberliyor.

Çocukların düşünme becerileri gelişmiyor. Düşünme becerisi gelişmeyen bir çocuk da iş hayatında başarılı olamıyor.


DÜŞÜK BEKLENTİ

Öğretmen, bir çocuğa soru sorup yanıtı almadan başka öğrenciye geçerse; çocuk öğretmenin kendisinden yüksek beklentisi olmadığını da anlıyor.

Öğretmen gerçekten çocuğun bilebileceğine inansaydı, onu hemen terk etmezdi. Hemen onu terk etmek “Senden düşük beklentim var.” mesajı veriyor.

Kendisinden düşük beklentisi olan bir çocuk çalışmaz ya da yeteri kadar çalışır.

 

YARIM BİLSEN DE OLUR

Bazen öğretmen çocuğu terk etmiyor ama ipucu veriyor. Çocuk yanıta yaklaştığı zaman, öğretmen hemen tamamlıyor. Bu şekilde hem öğretmen hem de öğrenci başarı (!) hazzını yaşıyor.

Bu durumda öğretmenin verdiği mesaj açık: “Yarım bilsen de olur”.
Öğretmenin amacı düşünmeyi özendirmek değil de müfredattaki doğruyu almak olduğu için, çocuk birazcık doğruya yaklaştığı an öğretmen bunu kabul ediyor.

Sonucunda da eksik bilgiler tam bilgiymiş gibi kabul ediliyor.

Çocuk zamanla bunu öğreniyor ve “Yarım yamalak çalışsam yeter.” diyor.

Bazen çocuk doğruyu bilmese bile öğretmen çocuğun heyecanını kırmamak için çocuğun yanlış yanıtını doğru kabul ediyor.

Bütün bunlar ne demek biliyor musunuz? “Benim sorduğum sorunun da, yanıtın da pek önemi yok”.  Öğretmen kendi eliyle dersi ve konuyu önemsizleştiriyor ve içi boş başarı hazzı yaratıyor. Bir nevi gizli işbirliği.

 

DERSİN PEK ÖNEMİ YOK

Bazı öğretmenler sınavda soru gelmesi beklenen konuları işlerken “Bu konular biraz sıkıcı ama işlememiz gerekiyor.” ya da resim, beden eğitimi ya da müzik gibi derslerde çocuklara “Biliyorum bu konulardan sınavda soru gelmiyor.” gibi ifadeler kullanınca öğrencilere ‘bu ders önemsiz’ mesajı veriliyor.

Özellikle birçok sanat ve spor öğretmeni çocuklar önemsemiyor diye kendi derslerini önemsizleştiriyor. Okuldaki her ders, sınav için olmasa da hayat için önemlidir.

 

SAHİP ÇIKIN

Bir öğretmen hem çocuğa, hem de derse sahip çıkmalı.

Bilmeyen çocuğu hemen terk etmemeli. Neden bilemediğini anlamalı. Gerekirse birlikte analiz etmeliler. Böylece hem sınıfta yanlışlardan öğrenme kültürü oluşacak hem de çocuğa ondan yüksek beklenti olduğu gösterilmiş olacak.

Sadece o zaman öğretmen, öğrenme ve gelişim için doğru mesajları vermiş olur.

 

4 Nisan 2013

çocukdeğerdersgözlemöğrenciöğretmeöğretmen
Share

Köşe Yazıları

Özgür Bolat Editör

İLGİLİ YAZILAR

Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
13 Ocak 2021
Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
13 Ağustos 2019
Oyun çocukları nasıl etkiler?
13 Ağustos 2019

Yorum Yaz


Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

  • Site İçi Arama

  • Son Yazılar

    • Dr. Özgür Bolat ile Anne Baba Okulu
    • Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
    • Pınar Gültekin
    • Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
    • Okullar çocukları neden iş dünyasına hazırlayamıyor?
  • Haber Bülteni

  • SOSYAL MEDYA

  • TAKVİM

    Temmuz 2022
    P S Ç P C C P
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    « Mar    


  • SOSYAL MEDYA

  • Köşe Yazıları

    • Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
      13 Ocak 2021
    • Pınar Gültekin
      22 Temmuz 2020
    • Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
      13 Ağustos 2019

  • Haber Bülteni


  • Anasayfa
  • Hakkında
  • Anne Baba Okulu
  • Öğretmem Akademisi
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
www.veotesi.com © 2016

‘Sizlere daha iyi bir hizmet sunabilmek için sitemizde çerez konumlandırmaktayız, kullanmaya devam ettiğinizde çerezler ile toplanan kişisel verileriniz Veri Politikamız-Bilgilendirmelerimiz'de belirtilen amaçlar ve yöntemlerle mevzuatına uygun olarak kullanılacaktır.

Dr. Özgür Bolat
KİŞİSEL VERİ KANUNU KAPSAMINDA BİLGİLENDİRME METNİ

Özgür Bolat Özel Eğitim ve LTD. ŞTİ. Şirketi olarak, siz değerli müşterilerimiz ve çözüm ortaklarımızın güvenliğini göz önünde bulundurarak, başta özel hayatın gizliliği olmak üzere, temel hak ve özgürlüklerin korunması amacıyla, kişisel verilerle ilgili düzenlenen "Kişisel Verilerin Korunması Kanunu" hususunda sizi bilgilendirmek istiyoruz.

Amacımız; sizlerin memnuniyeti doğrultusunda, kişisel verilerinizin alınma şekilleri, işlenme amaçları, hukuki nedenleri ve haklarınız konularında sizi en şeffaf şekilde bilgilendirmektir.

Kurumumuza iletmiş olduğunuz veya Kurumumuzun usül ve işlemleri çerçevesinde edinmiş olduğu her türlü kişisel veri ile biyometrik veri, sağlık verisi dahil her türlü özel nitelikli veriniz bakımından (“Veri”), 7 Nisan 2016 tarihinde yürürlüğe giren 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) gereğince, Kurumumuz Özgür Bolat Özel Eğitim ve LTD. ŞTİ. ŞİRKETİ Veri Sorumlusu sıfatıyla, kişisel bilgileri kanunda açıklandığı çerçevede; elde edebilecek, kaydedebilecek, depolayabilecek, muhafaza edebilecek, hizmetlerini devam ettirebilmek amacıyla güncelleyebilecek, değiştirebilecek, yeniden düzenleyebilecek, mevzuatın izin verdiği durumlarda ve ölçüde üçüncü kişilere açıklayabilecek, devredebilecek, aktarabilecek, paylaşabilecek, sınıflandırabilecek, anonim hale getirebilecek ve kanunda sayılan diğer şekillerde işleyebilecektir.

Kişisel verilerinizin işlenme amaçları ve hukuki sebepleri; Mevzuat kapsamında faaliyet alanımız kapsamında işlemlerin yerine getirilmesi, yürütülmesi ve geliştirilebilmesi, bu hizmetlere ve ürünlere yönelik tanıtım, pazarlama ve kampanya faaliyetlerinin yapılması, akdettiğiniz ve/veya akdettiğimiz sözleşmelerin gereğinin yerine getirilmesi; istihbarat, bilgi araştırmaları ve kredibilite değerlemelerinin yapılması, planlama, istatistik, müşteri memnuniyeti çalışmaları, güvenliğin sağlanması, otoritelerce öngörülen bilgi saklama, raporlama, bilgilendirme yükümlülüklerine uyulması, tarafınıza daha iyi ve güvenilir hizmet verilebilmesi, tarafınıza uygun hizmetler ve ürünler geliştirilmesi ve bunun kesintisiz olarak sürdürebilmesi amacıyla ve diğer nedenlerle kişisel verileriniz işlenmektedir.

Kişisel verilerin toplanma yöntemi: Kişisel verileriniz, otomatik ya da otomatik olmayan yollarla, yazılı, sözlü ya da elektronik ortamda toplanabilmektedir.

Yukarıda belirtilen amaçlarla, kişisel verilerin aktarılabileceği kişi/kuruluşlar: Kişisel Verileriniz; Kurumumuzun iştirakleri ve bunların alt kuruluşlarına; çalışanları, şirket görevlileri, hukuk, mali ve vergi danışmanları, denetçileri ve mevzuat hükümlerinin izin verdiği kişi, kurum ve kuruluşlar ile açık rızanızın bulunduğu diğer üçüncü kişilere; aktarılabilecektir.

Kanun’un 11. Maddesi Çerçevesinde Haklarınız; Kurumumuza başvurarak; kişisel verilerinizin a) işlenip işlenmediğini öğrenme, b) kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, c) kişisel verilerinizin işlenme amacını ve amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, ç) kişisel verilerinizin yurt içinde veya yurt dışında aktarıldığı üçüncü kişileri bilme, d) kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş ise düzeltilmesini isteme, e) Kanun’un 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme, f) kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere yukarıda sayılan (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin bildirilmesini isteme, g) kişisel verilerinizin münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme ve ğ) kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme hakkına sahipsiniz.

Haklarınızın, düzenlemenin yürürlük tarihi olan 07.10.2016 tarihinden itibaren kullanılması mümkün olup, taleplerinizin yerine getirilmesini teminen Kurumumuzca yapılacak masrafları, KVKK’nın “Veri sorumlusuna başvuru” başlıklı 13. maddesinde belirtilen tarifeye göre tarafınızdan talep etme hakkımız saklıdır.