• Anasayfa
  • Hakkında
  • Köşe Yazıları
  • Anne Baba Okulu
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
  • SOSYAL MEDYA

  • Anasayfa
  • Hakkında
  • Köşe Yazıları
  • Anne Baba Okulu
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
Üstün zekalı çocukları ne bekliyor?
5 Ağustos 2019

Bir okurumdan üstün zekalı çocuğuyla ilgili bir mesaj aldım.

Mesajı kısaltarak aktarıyorum. Mutlaka okuyun.

 

MEKTUP

Benim 5 yaşında bir oğlum var…Oyun onayarak çok şey öğrendik. 1,5 yaşında şekilleri (pentagon, daimond dahil) biliyordu…Daha sonra harflere merak sardı. İlk olarak İngiliz alfabesini öğrend… İki yaşına geldiğinde harf ve rakamları rahatlıkla söylüyordu… İngilizce kelime hazinesi de oldukça gelişti. Ben açıkça öğretmek istemesem de Türk alfabesini de etrafındakilere sorarak öğrendi… Dört yaşından önce okuyordu. Geçtiğimiz yaz Rusça yazılar gördü. Daha sonra harfleri bana sormaya başladı ve bir gün baktım Kiril alfabesini de okuyor… Bu yıl Osmanlı Türkçesi dersi alıyorum. Ben ders çalışırken ona da merak sardı. Osmanlı Türkçesi alfabesini de öğrendi… Beş yaşında olmasına rağmen fikrini sonuna kadar savunabiliyor… Sosyal olarak da oldukça gelişmiş bir çocuk… Okul araştırmasında bulunduğumda bütün okulların bir şekilde farklı okullara dönüştüğünü gördüm. Okul konusunda çok endişeliyim. Bu konuda bana yol gösterebilirseniz sevinirim. Ben oğlumun sadece şimdiki gibi mutlu olmasını istiyorum.

Sayın okurum, maalesef size güzel haberler veremeyeceğim.

 

TÜRKİYE’NİN DURUMU

Türkiye’de yaklaşık 17.500.000 öğrenci var. Bu nüfusun %1’i ile %3’ü üstün zekalı; 10.000’de biri de dâhi kabul ediliyor. Yani, Türkiye’de ortalama 350.000 üstün zekalı öğrenci, 1750 de dahi var.

Peki üstün zekalı olarak tanımlanan kaç kişi var? Ortalama 11.000 kişi. Yani, üstün yeteneklilerin sadece %3’ü tanımlanmış. Diğerleri kim, bilmiyoruz.

Tanımlanıp da BİLSEM ya da başka kurumlarda eğitim alan öğrenciler, bu rakamdan daha da az.

 

Üstün zekalıların eğitimi konusunda oldukça gerideyiz. Yani, sizin çocuğunuz da hak ettiği eğitimi alamayanlardan birisi olabilir. Peki, bu durumda ne yapacaksınız?

Okullarda sizi iki senaryo bekliyor.

 

SENARYO 1

Çocuğunuz ilk şokunu, okul sırasında sabit bir şekilde oturmak zorunda kalınca yaşayacak.

Soru sormak ve keşfetmek isteyecek, ama ondan sadece dersi dinlemesi ve bilgileri depolaması istenecek.

Öğretmenden daha fazlasını isteyecek ama muhtemelen öğretmeni onun ihtiyacını karşılayamayacak.

Çünkü ya üstün zekalıların ihtiyacından bihaber olacak ya da ortalamaya göre ders işlemek zorunda hissedecek. Müfredatı yetiştirmeye çalışacak.

Ortalamaya göre işlenen ders, çocuğunuza zaten çok kolay gelecek. Sıkılmaya başlayacak. Sıkılınca yerinde duramayacak ve gezinmeye başlayacak.

Öğretmen sınıfın düzenini bozuyor, diye ona kızacak. Kızdıkça çocuk da okuldan soğuyacak.

Çocuğunuz ödevleri de sevmeyecek. Ya basit bulacak ya keşiften uzak ya da çok mekanik.

Çocuğunuz öğretmenini de sorgulayacak. Öğretmen bunu da sevmeyecek. Otoritesi sarsılsın istemeyecek.

Öğretmene sürekli soru soracak. Öğretmen yanıtlamak istese de müfredattan geri kalırım diye zaman ayıramayacak ya da diğer çocuklara haksızlık olur korkusuyla soruları geçiştirecek.

Çocuk öğrenmekten daha da soğuyacak. Çocuğunuzun kapasitesi harcanacak ve bir süre sonra öğrenilmiş çaresizlik yaşayarak, hayatına devem edecek.

Siz, çocuğunuz ve ülke kaybedecek.

 

SENARYO 2

Öğretmen sadece sizin çocuğunuzu değil, her çocuğu özel görecek. Sizin çocuğunuzun ihtiyacını hemen anlayacak.

Öğretmen müfredatı yetiştirmek değil, öğrenciyi yetiştirmek derdinde olacak.

Her çocuk için “farklılaştırılmış” eğitim yapacak. Çocuğunuza kendi seviyesinde çalışmalar verecek. Bu çalışmalar da araştırma, deney ve keşfetme çalışmaları olacak.

Bunlarla yetinmeyip sizi okula çağıracak. Okul dışı etkinlikler ve araştırmalar verecek. Çocuğunuzun öğrenmesini “zenginleştirecek”.

Çocuğunuzun öğrenme düzeyini diğer çocuklara yaklaştırmaktan ziyade, kendi hızında ilerlemesi için “hızlandırma” çalışmaları yapacak. Dahası öğretmen bunu kalabalık sınıflarda bile yapabilecek çünkü çocuklara sorumluluk kazandırmış olacak.

Bu öğretmenler sayesinde hayal ettiğiniz mutlu çocuğa sahip olacaksınız. Siz, çocuğunuz ve ülke kazanacak. Öğretmen de mesleğinden üst düzeyde şevk duyacak.

 

HANGİ SENARYO?

Sizi hangi senaryo bekliyor? Büyük oranda birinci senaryo.

Bazı BİLSEM’lerde, TEVİTÖL gibi birkaç kurumda ve devlet okullarındaki bazı öğretmenlerin sınıflarında ikinci senaryoyu bulabilirsiniz. Ama sayıları oldukça az.

 

NE YAPMALI?

Bu durumda sizin çocuğunuzla evde araştırmalar, deneyler ve projeler yapmanız gerekiyor. Öğretmeniyle işbirliği yapıp, çocuğunuzla sürekli öğrenme etkinlikleri tasarlamalısınız ya da ona öğrenme ortamları hazırlamalısınız. Ancak bu şekilde onun merakını ve öğrenme aşkını canlı tutabilirsiniz.

Bu arada, tek temennimiz devletin en kısa zamanda yetenek ve potansiyel gelişimini temele alan bir eğitim anlayışını benimsemesi.

 

12 Şubat 2015

Görüntüleme: 95
çocukgelişimüstünzekalı
Share

Köşe Yazıları

Özgür Bolat Editör

İLGİLİ YAZILAR

Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
13 Ağustos 2019
Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
13 Ağustos 2019
Oyun çocukları nasıl etkiler?
13 Ağustos 2019

Yorum Yaz


Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

  • Site İçi Arama

  • Son Yazılar

    • Dr. Özgür Bolat ile Anne Baba Okulu
    • Pınar Gültekin
    • Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
    • Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
    • Okullar çocukları neden iş dünyasına hazırlayamıyor?
  • Haber Bülteni

  • SOSYAL MEDYA

  • TAKVİM

    Nisan 2021
    P S Ç P C C P
    « Mar    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  


  • SOSYAL MEDYA

  • Köşe Yazıları

    • Pınar Gültekin
      22 Temmuz 2020
    • Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
      13 Ağustos 2019
    • Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
      13 Ağustos 2019

  • Haber Bülteni


  • Anasayfa
  • Hakkında
  • Köşe Yazıları
  • Anne Baba Okulu
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
www.veotesi.com © 2016

‘Sizlere daha iyi bir hizmet sunabilmek için sitemizde çerez konumlandırmaktayız, kullanmaya devam ettiğinizde çerezler ile toplanan kişisel verileriniz Veri Politikamız-Bilgilendirmelerimiz'de belirtilen amaçlar ve yöntemlerle mevzuatına uygun olarak kullanılacaktır.

Dr. Özgür Bolat
KİŞİSEL VERİ KANUNU KAPSAMINDA BİLGİLENDİRME METNİ

Özgür Bolat Özel Eğitim ve LTD. ŞTİ. Şirketi olarak, siz değerli müşterilerimiz ve çözüm ortaklarımızın güvenliğini göz önünde bulundurarak, başta özel hayatın gizliliği olmak üzere, temel hak ve özgürlüklerin korunması amacıyla, kişisel verilerle ilgili düzenlenen "Kişisel Verilerin Korunması Kanunu" hususunda sizi bilgilendirmek istiyoruz.

Amacımız; sizlerin memnuniyeti doğrultusunda, kişisel verilerinizin alınma şekilleri, işlenme amaçları, hukuki nedenleri ve haklarınız konularında sizi en şeffaf şekilde bilgilendirmektir.

Kurumumuza iletmiş olduğunuz veya Kurumumuzun usül ve işlemleri çerçevesinde edinmiş olduğu her türlü kişisel veri ile biyometrik veri, sağlık verisi dahil her türlü özel nitelikli veriniz bakımından (“Veri”), 7 Nisan 2016 tarihinde yürürlüğe giren 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) gereğince, Kurumumuz Özgür Bolat Özel Eğitim ve LTD. ŞTİ. ŞİRKETİ Veri Sorumlusu sıfatıyla, kişisel bilgileri kanunda açıklandığı çerçevede; elde edebilecek, kaydedebilecek, depolayabilecek, muhafaza edebilecek, hizmetlerini devam ettirebilmek amacıyla güncelleyebilecek, değiştirebilecek, yeniden düzenleyebilecek, mevzuatın izin verdiği durumlarda ve ölçüde üçüncü kişilere açıklayabilecek, devredebilecek, aktarabilecek, paylaşabilecek, sınıflandırabilecek, anonim hale getirebilecek ve kanunda sayılan diğer şekillerde işleyebilecektir.

Kişisel verilerinizin işlenme amaçları ve hukuki sebepleri; Mevzuat kapsamında faaliyet alanımız kapsamında işlemlerin yerine getirilmesi, yürütülmesi ve geliştirilebilmesi, bu hizmetlere ve ürünlere yönelik tanıtım, pazarlama ve kampanya faaliyetlerinin yapılması, akdettiğiniz ve/veya akdettiğimiz sözleşmelerin gereğinin yerine getirilmesi; istihbarat, bilgi araştırmaları ve kredibilite değerlemelerinin yapılması, planlama, istatistik, müşteri memnuniyeti çalışmaları, güvenliğin sağlanması, otoritelerce öngörülen bilgi saklama, raporlama, bilgilendirme yükümlülüklerine uyulması, tarafınıza daha iyi ve güvenilir hizmet verilebilmesi, tarafınıza uygun hizmetler ve ürünler geliştirilmesi ve bunun kesintisiz olarak sürdürebilmesi amacıyla ve diğer nedenlerle kişisel verileriniz işlenmektedir.

Kişisel verilerin toplanma yöntemi: Kişisel verileriniz, otomatik ya da otomatik olmayan yollarla, yazılı, sözlü ya da elektronik ortamda toplanabilmektedir.

Yukarıda belirtilen amaçlarla, kişisel verilerin aktarılabileceği kişi/kuruluşlar: Kişisel Verileriniz; Kurumumuzun iştirakleri ve bunların alt kuruluşlarına; çalışanları, şirket görevlileri, hukuk, mali ve vergi danışmanları, denetçileri ve mevzuat hükümlerinin izin verdiği kişi, kurum ve kuruluşlar ile açık rızanızın bulunduğu diğer üçüncü kişilere; aktarılabilecektir.

Kanun’un 11. Maddesi Çerçevesinde Haklarınız; Kurumumuza başvurarak; kişisel verilerinizin a) işlenip işlenmediğini öğrenme, b) kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, c) kişisel verilerinizin işlenme amacını ve amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, ç) kişisel verilerinizin yurt içinde veya yurt dışında aktarıldığı üçüncü kişileri bilme, d) kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş ise düzeltilmesini isteme, e) Kanun’un 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme, f) kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere yukarıda sayılan (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin bildirilmesini isteme, g) kişisel verilerinizin münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme ve ğ) kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme hakkına sahipsiniz.

Haklarınızın, düzenlemenin yürürlük tarihi olan 07.10.2016 tarihinden itibaren kullanılması mümkün olup, taleplerinizin yerine getirilmesini teminen Kurumumuzca yapılacak masrafları, KVKK’nın “Veri sorumlusuna başvuru” başlıklı 13. maddesinde belirtilen tarifeye göre tarafınızdan talep etme hakkımız saklıdır.