• Anasayfa
  • Hakkında
  • Anne Baba Okulu
  • Öğretmem Akademisi
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
  • SOSYAL MEDYA

  • Anasayfa
  • Hakkında
  • Anne Baba Okulu
  • Öğretmem Akademisi
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
OKULLARDA NE ZAMAN GERÇEK ÖĞRENME OLUR?
9 Temmuz 2019

Öğretmenlerin dersleri konu bazlı değil, kavram bazlı işlemesinin gerekliliğinden geçen haftaki yazımda bahsetmiştim.

Öte yandan sadece bu da yeterli değil. Başka şartların da yerine getirilmesi gerekiyor. Nedir bu şartlar?

 

BECERİ ODAKLI DERS

Öğretmenlerin dersleri aynı zamanda beceri odaklı işlemesi gerekiyor.

Örneğin, öğrenci tarih dersindeki tüm bilgileri ezberliyor ve sınavlardan 100 alıyor, ama bir tarihçinin sahip olduğu sentez ve analiz becerisine sahip olamıyor.

Hatta bir araştırmada tarih testinden 100 alan çocuklara,  Amerika İç Savaşı ile ilgili birincil el kaynaklar verilmiş ve sentez/analiz yapmaları istenmiş.

Ama çocukların çoğu yapamamış. Neden? Çünkü bilgileri var ama becerileri yok.

 

HER DERSTE BECERİ VARDIR

Her derste mutlaka beceri vardır.

Çocuk kimya dersindeki tüm formülleri biliyor ama bir kimyager gibi formülleri kullanarak ürün elde edemiyor. Bu becerisi yok.

Bir biyolog ya da fizikçi gibi deney tasarlayıp kendi sorularının yanıtını bulamıyor.

Çünkü biz okullarda dersleri beceri bazlı değil, konu bazlı işliyoruz.

 

Bu bir tenisçinin eline hiç raket almadan, tenisle ilgili bütün bilgileri bilmesine benziyor. Halbuki, anlama ve öğrenme her zaman aktif olarak bir şey yapmayı ve beceri kazanmayı gerektirir.

Onun için her öğretmen kendine “Ben dersimde hangi becerileri kazandırmalıyım?” sorusunu sormalı.

Çocuklar da sınıfta etkinlik yaparak bu becerileri kazanmalı. Beceri kazanıldığında anlama da gerçekleşecektir.

 

ANLAMA ODAKLI ETKİNLİK

Ama buradaki en büyük yanılgı; çocukların derslerde aktif olması ile beceri kazanmasını ve anlamış olduklarını eş değer tutuyor olmamızdır.

Çocuklar çoğu şeyi anlamadan yapabilir. Yayılma kavramını anlamadan Osmanlı büyümesi üzerine internetten bilgiler indirerek bir makale yazıp, sunum yapabilir.

Aynı şekilde bulmaca çözmek, harita yapmak, sunum yapmak çocuğu etkin kılar ama anlamayı sağlamaz.

Bir arkadaşımın çocuğu geçen gün fotoğraflardan albüm yapıyordu. (Aslında annesi yaptı ya o ayrı bir konu). Çocuk bir şeyler yaptı ama neyi anladı ya da hangi becerisi gelişti merak ediyorum.

Annesini kullanmak dışında bir beceri kazanmıştır mutlaka ama bu öğretmenin tasarladığından farklı olabilir.

 

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Derslerin beceri ve anlama odaklı olması için, ayrıca güçlü bir ölçme ve değerlendirme sistemi gerekiyor.

Çünkü öğretmen ilk önce dersinde hangi becerileri kazandırmak istiyor karar vermeli, ona göre rubrik çıkartmalı ve her çocuk bu becerilerde ne durumda ders öncesinde ölçmeli.

Çocuk hangi beceride eksik ise onu yıl boyunca takip edip, ona göre etkinlik yapmalı. Bu şekilde her çocuğun beceri gelişimini takip etmeli.

Böyle olursa çocuk birincisi sınavdan 80, ikinci sınavdan 60 almaz. Geriye gitmez, sürekli yükselir.

Peki, öğretmenler bunu neden yapamıyor?

 

ÖĞRETMENLER BUNU NEDEN YAPAMIYOR?

Çünkü öğretmenin üzerinde müfredatı yetiştirme baskısı var.

“Çocuk öğrenmedikten sonra müfredatı yetiştirseniz ne yazar?” diyorum ama “Müfettiş onu soruyor.” diyor öğretmen. Öğretmen de doğal olarak müfredatı yetiştirme çabasına giriyor. Onlar da haklı.

Ama unutmayalım bir öğretmenin deyimiyle, “Önemli olan müfredatı değil, çocuğu yetiştirmek.”

Onun için ne kadar bilgi aktardığımız değil, hangi kavramı çocukların etkinlik yaparak ne kadar anladığı ve derste becerilerini ne kadar geliştirdiği önemli.

İşte o zaman okullarda gerçek öğrenme olur.

 

16 Mayıs 2013

başarıçocukgerçeköğrenmeokul
Share

Köşe Yazıları

Özgür Bolat Editör

İLGİLİ YAZILAR

Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
13 Ocak 2021
Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
13 Ağustos 2019
Okullar çocukları neden iş dünyasına hazırlayamıyor?
13 Ağustos 2019

Yorum Yaz


Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

  • Site İçi Arama

  • Son Yazılar

    • Dr. Özgür Bolat ile Anne Baba Okulu
    • Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
    • Pınar Gültekin
    • Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
    • Okullar çocukları neden iş dünyasına hazırlayamıyor?
  • Haber Bülteni

  • SOSYAL MEDYA

  • TAKVİM

    Temmuz 2022
    P S Ç P C C P
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    « Mar    


  • SOSYAL MEDYA

  • Köşe Yazıları

    • Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
      13 Ocak 2021
    • Pınar Gültekin
      22 Temmuz 2020
    • Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
      13 Ağustos 2019

  • Haber Bülteni


  • Anasayfa
  • Hakkında
  • Anne Baba Okulu
  • Öğretmem Akademisi
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
www.veotesi.com © 2016

‘Sizlere daha iyi bir hizmet sunabilmek için sitemizde çerez konumlandırmaktayız, kullanmaya devam ettiğinizde çerezler ile toplanan kişisel verileriniz Veri Politikamız-Bilgilendirmelerimiz'de belirtilen amaçlar ve yöntemlerle mevzuatına uygun olarak kullanılacaktır.

Dr. Özgür Bolat
KİŞİSEL VERİ KANUNU KAPSAMINDA BİLGİLENDİRME METNİ

Özgür Bolat Özel Eğitim ve LTD. ŞTİ. Şirketi olarak, siz değerli müşterilerimiz ve çözüm ortaklarımızın güvenliğini göz önünde bulundurarak, başta özel hayatın gizliliği olmak üzere, temel hak ve özgürlüklerin korunması amacıyla, kişisel verilerle ilgili düzenlenen "Kişisel Verilerin Korunması Kanunu" hususunda sizi bilgilendirmek istiyoruz.

Amacımız; sizlerin memnuniyeti doğrultusunda, kişisel verilerinizin alınma şekilleri, işlenme amaçları, hukuki nedenleri ve haklarınız konularında sizi en şeffaf şekilde bilgilendirmektir.

Kurumumuza iletmiş olduğunuz veya Kurumumuzun usül ve işlemleri çerçevesinde edinmiş olduğu her türlü kişisel veri ile biyometrik veri, sağlık verisi dahil her türlü özel nitelikli veriniz bakımından (“Veri”), 7 Nisan 2016 tarihinde yürürlüğe giren 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) gereğince, Kurumumuz Özgür Bolat Özel Eğitim ve LTD. ŞTİ. ŞİRKETİ Veri Sorumlusu sıfatıyla, kişisel bilgileri kanunda açıklandığı çerçevede; elde edebilecek, kaydedebilecek, depolayabilecek, muhafaza edebilecek, hizmetlerini devam ettirebilmek amacıyla güncelleyebilecek, değiştirebilecek, yeniden düzenleyebilecek, mevzuatın izin verdiği durumlarda ve ölçüde üçüncü kişilere açıklayabilecek, devredebilecek, aktarabilecek, paylaşabilecek, sınıflandırabilecek, anonim hale getirebilecek ve kanunda sayılan diğer şekillerde işleyebilecektir.

Kişisel verilerinizin işlenme amaçları ve hukuki sebepleri; Mevzuat kapsamında faaliyet alanımız kapsamında işlemlerin yerine getirilmesi, yürütülmesi ve geliştirilebilmesi, bu hizmetlere ve ürünlere yönelik tanıtım, pazarlama ve kampanya faaliyetlerinin yapılması, akdettiğiniz ve/veya akdettiğimiz sözleşmelerin gereğinin yerine getirilmesi; istihbarat, bilgi araştırmaları ve kredibilite değerlemelerinin yapılması, planlama, istatistik, müşteri memnuniyeti çalışmaları, güvenliğin sağlanması, otoritelerce öngörülen bilgi saklama, raporlama, bilgilendirme yükümlülüklerine uyulması, tarafınıza daha iyi ve güvenilir hizmet verilebilmesi, tarafınıza uygun hizmetler ve ürünler geliştirilmesi ve bunun kesintisiz olarak sürdürebilmesi amacıyla ve diğer nedenlerle kişisel verileriniz işlenmektedir.

Kişisel verilerin toplanma yöntemi: Kişisel verileriniz, otomatik ya da otomatik olmayan yollarla, yazılı, sözlü ya da elektronik ortamda toplanabilmektedir.

Yukarıda belirtilen amaçlarla, kişisel verilerin aktarılabileceği kişi/kuruluşlar: Kişisel Verileriniz; Kurumumuzun iştirakleri ve bunların alt kuruluşlarına; çalışanları, şirket görevlileri, hukuk, mali ve vergi danışmanları, denetçileri ve mevzuat hükümlerinin izin verdiği kişi, kurum ve kuruluşlar ile açık rızanızın bulunduğu diğer üçüncü kişilere; aktarılabilecektir.

Kanun’un 11. Maddesi Çerçevesinde Haklarınız; Kurumumuza başvurarak; kişisel verilerinizin a) işlenip işlenmediğini öğrenme, b) kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, c) kişisel verilerinizin işlenme amacını ve amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, ç) kişisel verilerinizin yurt içinde veya yurt dışında aktarıldığı üçüncü kişileri bilme, d) kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş ise düzeltilmesini isteme, e) Kanun’un 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme, f) kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere yukarıda sayılan (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin bildirilmesini isteme, g) kişisel verilerinizin münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme ve ğ) kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme hakkına sahipsiniz.

Haklarınızın, düzenlemenin yürürlük tarihi olan 07.10.2016 tarihinden itibaren kullanılması mümkün olup, taleplerinizin yerine getirilmesini teminen Kurumumuzca yapılacak masrafları, KVKK’nın “Veri sorumlusuna başvuru” başlıklı 13. maddesinde belirtilen tarifeye göre tarafınızdan talep etme hakkımız saklıdır.