• Anasayfa
  • Hakkında
  • Köşe Yazıları
  • Anne Baba Okulu
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
  • SOSYAL MEDYA

  • Anasayfa
  • Hakkında
  • Köşe Yazıları
  • Anne Baba Okulu
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
OKULLAR DERSHANELERDEN NE ÖĞRENEBİLİR?
8 Temmuz 2019

Dershaneler iyi midir, kötü müdür ya da kaldırılmalı mıdır, kaldırılmamalı mıdır tartışmıyorum. Daha önce bu konuda yazmıştım.

Öte yandan dershanelerin çalışma yöntemlerinden okullar çok şey öğrenebilir. Peki dershaneler nasıl çalışır? Nedir bu yöntemler?

 

SONDAN BAŞLAYARAK PLANLAMA

Dershaneler, planlamasını sondan başlayarak yapar.

İlk önce sınavda çıkan sorular analiz edilir ve bu analize göre hedefler belirlenir. Öğretim etkinlikleri de tam olarak bu hedeflere ulaşmak için yapılır. Çocukların ulaşacağı son nokta kesin, açık ve nettir. Sorular değişirse, hedefler ve etkinlikler hemen değişir.

Ama çoğu okulda öğrenci çıktısı net değildir. Örneğin, aynı okulda çalışan öğretmenlere “Nasıl bir öğrenci yetiştiriyorsunuz?” sorusunu sorsanız, öğretmenlerden çok farklı yanıtlar gelir.

Özellikle son zamanlarda birçok özel okul, çoğu şeyi aynı anda yapmaya çalışmaktadır. Bu da çok fazla hedef doğurmakta ve okulda yapılan etkinliklerin etkisini düşürmektedir.

 

ÖLÇÜLEBİLİR HEDEF

Dershane ilk önce hedefi belirler, sonra etkinlik yapar. Ama daha önemlisi bu hedefler çok net şekilde ölçülebilir. Her an bir öğrencinin ne kadar hedefe yaklaştığı ölçülebilir ve bilinir. Ölçme ve değerlendirme işin en önemli parçasıdır.

Bir çocuğun nereyi kazanıp kazanmayacağı gidişattan belli olur.

Ama çoğu okulda öğrenci çıktısı net olmadığı için sürekli ölçüm de yapılmaz. Zaten yapılamaz da. Çünkü çıktı net değilse neyi ölçeceksiniz ki! Derslerdeki başarı sınavlar ile ölçülür ama sınav başarısı eğitim çıktısı olamaz.

Örneğin, hedefi “öğrenmenin sorumluluğunu alan bir öğrenci yetiştirmek” olan bir öğretmen bunu ölçemez, çünkü bu hedefi ölçülebilir hedef haline dönüştürememiştir.

 

HEDEF PAYLAŞIMI

Dershanede hedefler ve ölçme ve değerlendirme sonuçları çocukla da paylaşılır. Çocuk hedefine ne kadar yaklaştığının farkındadır. Sınava girmeden önce nereyi kazanacağını kestirebilir.

Ama çoğu okulda bir çocuk hedefinin farkında değildir. Dolayısıyla kendisini de değerlendiremez.
Örneğin, bir çocuğa “Eleştirel becerin ne durumda?” diye sorsanız, yanıt veremez.

 

DESTEK

Ölçme, net ve sürekli olduğu için geride kalan öğrenci hemen tespit edilir ve ona destek sunulur. Çocuğun istenilen hedefe ulaşması için önlemler alınır.

Ama çoğu okulda  destek ihtiyacı hemen fark edilemez. Bundan dolayı da hemen destek sunulamaz. Çoğu okulda  öğretmenlere de hemen destek sunulamaz çünkü öğretmen gelişimi de ölçülmez.

 

SEVİYE

Dershanede insanların seviyelerine göre ders anlatılır. Dersler seviyenizin üstünde ya da altındaysa, sınıfınız değiştirilir.

Ama çoğu okulda  tüm seviyedeki çocuklar aynı sınıftadır. Okullarda öğretmen farklılaştırılmış eğitim yapmıyorsa, seviyesi düşük olanlar dersten soğur, seviyesi yüksek olanlar ise sıkılır.

 

NE ÖĞRENİLİR?

İşte bu yüzden dershaneler işini (işin iyi ya da kötü oluşunu tartışmıyorum) etkili yapar.

Okullar da planlamayı sondan başlayarak yaparsa, hedefleri ölçülebilir hale dönüştürüp (bu arada unutmayın her hedef ölçülebilir) kişiler ile paylaşırsa ve hedefine uygun destek verirse, o zaman öğrenmeyi en etkili şekilde gerçekleştirmiş olur.

 

18 Nisan 2013

Görüntüleme: 118
değişimdershanegelişimokulrevize
Share

Köşe Yazıları

Özgür Bolat Editör

İLGİLİ YAZILAR

Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
13 Ağustos 2019
Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
13 Ağustos 2019
Okullar çocukları neden iş dünyasına hazırlayamıyor?
13 Ağustos 2019

Yorum Yaz


Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

  • Site İçi Arama

  • Son Yazılar

    • Pınar Gültekin
    • Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
    • Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
    • Okullar çocukları neden iş dünyasına hazırlayamıyor?
    • Oyun çocukları nasıl etkiler?
  • Haber Bülteni

  • SOSYAL MEDYA

  • TAKVİM

    Mart 2021
    P S Ç P C C P
    « Tem    
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  


  • SOSYAL MEDYA

  • Köşe Yazıları

    • Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
      13 Ağustos 2019
    • Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
      13 Ağustos 2019
    • Okullar çocukları neden iş dünyasına hazırlayamıyor?
      13 Ağustos 2019

  • Haber Bülteni


  • Anasayfa
  • Hakkında
  • Köşe Yazıları
  • Anne Baba Okulu
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
www.veotesi.com © 2016

‘Sizlere daha iyi bir hizmet sunabilmek için sitemizde çerez konumlandırmaktayız, kullanmaya devam ettiğinizde çerezler ile toplanan kişisel verileriniz Veri Politikamız-Bilgilendirmelerimiz'de belirtilen amaçlar ve yöntemlerle mevzuatına uygun olarak kullanılacaktır.

Dr. Özgür Bolat
KİŞİSEL VERİ KANUNU KAPSAMINDA BİLGİLENDİRME METNİ

Özgür Bolat Özel Eğitim ve LTD. ŞTİ. Şirketi olarak, siz değerli müşterilerimiz ve çözüm ortaklarımızın güvenliğini göz önünde bulundurarak, başta özel hayatın gizliliği olmak üzere, temel hak ve özgürlüklerin korunması amacıyla, kişisel verilerle ilgili düzenlenen "Kişisel Verilerin Korunması Kanunu" hususunda sizi bilgilendirmek istiyoruz.

Amacımız; sizlerin memnuniyeti doğrultusunda, kişisel verilerinizin alınma şekilleri, işlenme amaçları, hukuki nedenleri ve haklarınız konularında sizi en şeffaf şekilde bilgilendirmektir.

Kurumumuza iletmiş olduğunuz veya Kurumumuzun usül ve işlemleri çerçevesinde edinmiş olduğu her türlü kişisel veri ile biyometrik veri, sağlık verisi dahil her türlü özel nitelikli veriniz bakımından (“Veri”), 7 Nisan 2016 tarihinde yürürlüğe giren 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) gereğince, Kurumumuz Özgür Bolat Özel Eğitim ve LTD. ŞTİ. ŞİRKETİ Veri Sorumlusu sıfatıyla, kişisel bilgileri kanunda açıklandığı çerçevede; elde edebilecek, kaydedebilecek, depolayabilecek, muhafaza edebilecek, hizmetlerini devam ettirebilmek amacıyla güncelleyebilecek, değiştirebilecek, yeniden düzenleyebilecek, mevzuatın izin verdiği durumlarda ve ölçüde üçüncü kişilere açıklayabilecek, devredebilecek, aktarabilecek, paylaşabilecek, sınıflandırabilecek, anonim hale getirebilecek ve kanunda sayılan diğer şekillerde işleyebilecektir.

Kişisel verilerinizin işlenme amaçları ve hukuki sebepleri; Mevzuat kapsamında faaliyet alanımız kapsamında işlemlerin yerine getirilmesi, yürütülmesi ve geliştirilebilmesi, bu hizmetlere ve ürünlere yönelik tanıtım, pazarlama ve kampanya faaliyetlerinin yapılması, akdettiğiniz ve/veya akdettiğimiz sözleşmelerin gereğinin yerine getirilmesi; istihbarat, bilgi araştırmaları ve kredibilite değerlemelerinin yapılması, planlama, istatistik, müşteri memnuniyeti çalışmaları, güvenliğin sağlanması, otoritelerce öngörülen bilgi saklama, raporlama, bilgilendirme yükümlülüklerine uyulması, tarafınıza daha iyi ve güvenilir hizmet verilebilmesi, tarafınıza uygun hizmetler ve ürünler geliştirilmesi ve bunun kesintisiz olarak sürdürebilmesi amacıyla ve diğer nedenlerle kişisel verileriniz işlenmektedir.

Kişisel verilerin toplanma yöntemi: Kişisel verileriniz, otomatik ya da otomatik olmayan yollarla, yazılı, sözlü ya da elektronik ortamda toplanabilmektedir.

Yukarıda belirtilen amaçlarla, kişisel verilerin aktarılabileceği kişi/kuruluşlar: Kişisel Verileriniz; Kurumumuzun iştirakleri ve bunların alt kuruluşlarına; çalışanları, şirket görevlileri, hukuk, mali ve vergi danışmanları, denetçileri ve mevzuat hükümlerinin izin verdiği kişi, kurum ve kuruluşlar ile açık rızanızın bulunduğu diğer üçüncü kişilere; aktarılabilecektir.

Kanun’un 11. Maddesi Çerçevesinde Haklarınız; Kurumumuza başvurarak; kişisel verilerinizin a) işlenip işlenmediğini öğrenme, b) kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, c) kişisel verilerinizin işlenme amacını ve amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, ç) kişisel verilerinizin yurt içinde veya yurt dışında aktarıldığı üçüncü kişileri bilme, d) kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş ise düzeltilmesini isteme, e) Kanun’un 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme, f) kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere yukarıda sayılan (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin bildirilmesini isteme, g) kişisel verilerinizin münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme ve ğ) kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme hakkına sahipsiniz.

Haklarınızın, düzenlemenin yürürlük tarihi olan 07.10.2016 tarihinden itibaren kullanılması mümkün olup, taleplerinizin yerine getirilmesini teminen Kurumumuzca yapılacak masrafları, KVKK’nın “Veri sorumlusuna başvuru” başlıklı 13. maddesinde belirtilen tarifeye göre tarafınızdan talep etme hakkımız saklıdır.