• Anasayfa
  • Hakkında
  • Anne Baba Okulu
  • Öğretmem Akademisi
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
  • SOSYAL MEDYA

  • Anasayfa
  • Hakkında
  • Anne Baba Okulu
  • Öğretmem Akademisi
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
Öfke nasıl yönetilir?
11 Ağustos 2019

Bazı insanlar, öfke ya da üzüntü hissedince duygusunu sağlıklı şekilde yönetemez.

Acaba yönetilmeyen duyguya ne olur?

Örneğin, öfke en iyi nasıl yönetilir?

 

ARAŞTIRMA

Sosyal psikolog Brad Bushman, denekleri üç gruba ayırıyor ve onlara bir makale yazdırıyor.

Daha sonra da her gruba çok sert geri bildirim veriyor. Geri bildirimin amacı, onları sinirlendirmek.

Daha sonra her grup için farklı şeyler yapıyor.

İlk gruba bir torbayı yumruklayarak öfkesinden kurtulmasını söylüyor.

İkinci gruba torbayı yumruklamasını ama yumruklarken başka bir şey düşünmesini söylüyor. Yani, öfke bastırılıyor.

Üçüncü grup ise sadece bekliyor.

Sizce hangi grubun öfkesi geçmiştir?

 

AGRESİF DAVRANIŞ

Bushman; bunu anlamak için deneklere tek tek hava boynuzu veriyor ve yandaki kişiye doğru bunu üflemesini istiyor.

(Hava boynuzu, agresif davranış göstergesi olduğu için araştırmalarda sıkça kullanılır. Agresif insanlar daha çok üfler. Kızgın insanın daha çok kornaya basması gibi.)

En çok üfleyen, yani en öfkeli grup, birinci grup çıkıyor. Yani öfkesini torbaya vurarak atmaya çalışanlar bu durumda daha da öfkeleniyor.

Daha sonra ikinci grup çıkıyor. Öfkeyi bastırmak, öfkeyi dindirmiyor. Öfke hala devam ediyor.

En az öfkeli grup, üçüncü grup çıkıyor.

Kısacası, öfkeyi (agresif) ifade etmek veya öfkeyi bastırmak, öfkeyi yönetmek için iyi bir yöntem değil. Peki, öfkeyi yönetmenin en iyi yolu ne?

 

ÖFKEYİ YÖNETMEK

Her duygunun yönetimi farklılık gösteriyor.

Öfkesini iyi yönetenler, ilk önce öfkelendiğinin farkına varıyor.

“Ben öfkelendim” diyor.

Daha sonra öfkeyi üreten yarayı keşfediyor.

Sonuçta öfke, bir yaraya parmak basılınca, ortaya çıkan ‘koruma’ enerjisidir.

Daha sonra dışarıya saldırmaktansa, içine dönüp yarayı iyileştiriyor.

 

ELEŞTİRİ

Örneğin, eleştirilince sinirlenen bir insan, karşıdakine saldırmaktansa, kendi yarasını keşfetmeli. Buradaki yara ne?

Bilgisine güvensizlik, herkesin kendisiyle aynı fikirde olması gerektiğine inanması veya kendisini üstün görmek olabilir. Hepsi sorunlu düşüncelerdir.

Kişi karşıdakine saldırmaktansa, bu düşüncesin farkına varmalı ve onu iyileştirmelidir.

Peki, iyileştirmek nasıl olacak?

 

İYİLEŞTİRMEK

Yarayı iyileştirmek, bazen nispeten daha kolay olabilir. Bu durumda; “Ben her zaman haklıyım” düşüncesini, “İnsanlar benden farklı düşünebilir” düşüncesiyle değiştirerek, yara iyileştirilebilir.

Bazen yara oldukça derin olabilir. Kişide yetersizlik duygusu varsa, bunun iyileşmesi daha çok zaman alabilir. Bunun için de farkındalık ve terapi gerekebilir.

 

SELE SALDIRMAK

Kısacası, araştırmanın da gösterdiği gibi öfkeyi agresif şekilde ifade etmek ya da bastırmak insanı daha da öfkeli yapar.

Evinizi sel bassa, sele saldırmazsınız. Onun yerine, evinizin sınırlarını daha korunaklı hale getirirsiniz. Evinizdeki boşlukları (yaraları) sağlamlaştırırsınız.

Öfkeyi yönetmek de aynı şekilde yapılır. Dışa saldırmaktansa içe dönüp, yaraları iyileştirmek gerekir.

O zaman her öfkelendiğinizde büyür, olgunlaşır, hayatı daha anlamlı yaşar ve daha mutlu olursunuz.

 

NOT: Bayramınızı en içten dileklerimle kutlarım.  Büyüklerin ellerinden, küçüklerin gözlerinden öperim.

 

31 Ağustos 2017

eleştiriinsaniyileşmeöfkeönlemselyönetim
Share

Köşe Yazıları

Özgür Bolat Editör

İLGİLİ YAZILAR

Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
13 Ocak 2021
Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
13 Ağustos 2019
Çatışmalar en sağlıklı nasıl çözülür?
13 Ağustos 2019

Yorum Yaz


Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

  • Site İçi Arama

  • Son Yazılar

    • Dr. Özgür Bolat ile Anne Baba Okulu
    • Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
    • Pınar Gültekin
    • Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
    • Okullar çocukları neden iş dünyasına hazırlayamıyor?
  • Haber Bülteni

  • SOSYAL MEDYA

  • TAKVİM

    Temmuz 2022
    P S Ç P C C P
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    « Mar    


  • SOSYAL MEDYA

  • Köşe Yazıları

    • Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
      13 Ocak 2021
    • Pınar Gültekin
      22 Temmuz 2020
    • Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
      13 Ağustos 2019

  • Haber Bülteni


  • Anasayfa
  • Hakkında
  • Anne Baba Okulu
  • Öğretmem Akademisi
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
www.veotesi.com © 2016

‘Sizlere daha iyi bir hizmet sunabilmek için sitemizde çerez konumlandırmaktayız, kullanmaya devam ettiğinizde çerezler ile toplanan kişisel verileriniz Veri Politikamız-Bilgilendirmelerimiz'de belirtilen amaçlar ve yöntemlerle mevzuatına uygun olarak kullanılacaktır.

Dr. Özgür Bolat
KİŞİSEL VERİ KANUNU KAPSAMINDA BİLGİLENDİRME METNİ

Özgür Bolat Özel Eğitim ve LTD. ŞTİ. Şirketi olarak, siz değerli müşterilerimiz ve çözüm ortaklarımızın güvenliğini göz önünde bulundurarak, başta özel hayatın gizliliği olmak üzere, temel hak ve özgürlüklerin korunması amacıyla, kişisel verilerle ilgili düzenlenen "Kişisel Verilerin Korunması Kanunu" hususunda sizi bilgilendirmek istiyoruz.

Amacımız; sizlerin memnuniyeti doğrultusunda, kişisel verilerinizin alınma şekilleri, işlenme amaçları, hukuki nedenleri ve haklarınız konularında sizi en şeffaf şekilde bilgilendirmektir.

Kurumumuza iletmiş olduğunuz veya Kurumumuzun usül ve işlemleri çerçevesinde edinmiş olduğu her türlü kişisel veri ile biyometrik veri, sağlık verisi dahil her türlü özel nitelikli veriniz bakımından (“Veri”), 7 Nisan 2016 tarihinde yürürlüğe giren 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) gereğince, Kurumumuz Özgür Bolat Özel Eğitim ve LTD. ŞTİ. ŞİRKETİ Veri Sorumlusu sıfatıyla, kişisel bilgileri kanunda açıklandığı çerçevede; elde edebilecek, kaydedebilecek, depolayabilecek, muhafaza edebilecek, hizmetlerini devam ettirebilmek amacıyla güncelleyebilecek, değiştirebilecek, yeniden düzenleyebilecek, mevzuatın izin verdiği durumlarda ve ölçüde üçüncü kişilere açıklayabilecek, devredebilecek, aktarabilecek, paylaşabilecek, sınıflandırabilecek, anonim hale getirebilecek ve kanunda sayılan diğer şekillerde işleyebilecektir.

Kişisel verilerinizin işlenme amaçları ve hukuki sebepleri; Mevzuat kapsamında faaliyet alanımız kapsamında işlemlerin yerine getirilmesi, yürütülmesi ve geliştirilebilmesi, bu hizmetlere ve ürünlere yönelik tanıtım, pazarlama ve kampanya faaliyetlerinin yapılması, akdettiğiniz ve/veya akdettiğimiz sözleşmelerin gereğinin yerine getirilmesi; istihbarat, bilgi araştırmaları ve kredibilite değerlemelerinin yapılması, planlama, istatistik, müşteri memnuniyeti çalışmaları, güvenliğin sağlanması, otoritelerce öngörülen bilgi saklama, raporlama, bilgilendirme yükümlülüklerine uyulması, tarafınıza daha iyi ve güvenilir hizmet verilebilmesi, tarafınıza uygun hizmetler ve ürünler geliştirilmesi ve bunun kesintisiz olarak sürdürebilmesi amacıyla ve diğer nedenlerle kişisel verileriniz işlenmektedir.

Kişisel verilerin toplanma yöntemi: Kişisel verileriniz, otomatik ya da otomatik olmayan yollarla, yazılı, sözlü ya da elektronik ortamda toplanabilmektedir.

Yukarıda belirtilen amaçlarla, kişisel verilerin aktarılabileceği kişi/kuruluşlar: Kişisel Verileriniz; Kurumumuzun iştirakleri ve bunların alt kuruluşlarına; çalışanları, şirket görevlileri, hukuk, mali ve vergi danışmanları, denetçileri ve mevzuat hükümlerinin izin verdiği kişi, kurum ve kuruluşlar ile açık rızanızın bulunduğu diğer üçüncü kişilere; aktarılabilecektir.

Kanun’un 11. Maddesi Çerçevesinde Haklarınız; Kurumumuza başvurarak; kişisel verilerinizin a) işlenip işlenmediğini öğrenme, b) kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, c) kişisel verilerinizin işlenme amacını ve amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, ç) kişisel verilerinizin yurt içinde veya yurt dışında aktarıldığı üçüncü kişileri bilme, d) kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş ise düzeltilmesini isteme, e) Kanun’un 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme, f) kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere yukarıda sayılan (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin bildirilmesini isteme, g) kişisel verilerinizin münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme ve ğ) kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme hakkına sahipsiniz.

Haklarınızın, düzenlemenin yürürlük tarihi olan 07.10.2016 tarihinden itibaren kullanılması mümkün olup, taleplerinizin yerine getirilmesini teminen Kurumumuzca yapılacak masrafları, KVKK’nın “Veri sorumlusuna başvuru” başlıklı 13. maddesinde belirtilen tarifeye göre tarafınızdan talep etme hakkımız saklıdır.