• Anasayfa
  • Hakkında
  • Köşe Yazıları
  • Anne Baba Okulu
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
  • SOSYAL MEDYA

  • Anasayfa
  • Hakkında
  • Köşe Yazıları
  • Anne Baba Okulu
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
Kimler ukala insanlardan rahatsız olur?
7 Ağustos 2019

Bir arkadaşımla oturuyordum.

Yeni birisiyle tanıştığını ve onu sevmediğini söyledi. “Neden?” diye sordum.

“Çünkü ukala.” dedi.

“Ukala olması senin neden rahatsız ediyor ki? Ukala olması kendisiyle ilgili bir sorun.”

“Yok ben sinir oluyorum. Hemen laf sokasım geliyor.” dedi.

Neden bazı insanlar ukala insanlardan rahatsız oluyor da bazıları olmuyor?

 

DEĞERSİZLİK DUYGUSU

Değersizlik duygusu olan insan, doğal olarak kendilerini diğer insanlardan aşağıda görüyor.

Bu sorunu nasıl çözüyor? İki yöntemle: Kendini üstün göstererek (narsism / ukala) veya diğer insanların değerini düşürerek.

Bunu nasıl yapıyor?

 

AŞAĞILIK KOMPLEKSİ

İlk yöntemle. Carl Rogers’ın dediği gibi aşağılık kompleksini saklamak için kendisini övüyor ve yüceltiyor.

Olumlu yönlerini anlatmaya veya göstermeye çalışıyor.

Çok konuşuyor. Kimseye söz hakkı vermiyor. Daima merkezde olmak istiyor.

 

AŞAĞILAMA

İkinci yöntem olarak da diğer insanların değerini düşürmek için, onları aşağılıyor.

Onlar hakkında kötü konuşuyor, onları yargılıyor veya kendilerini kötü hissettiriyor.

Kısacası, değersizlik duygusu olan insanlar, kendisini yücelterek ve diğerlerini aşağılayarak, komplekslerini gidermeye çalışıyor.

Bazı insanlar ilk yöntemi, bazıları ikinci yöntemi, bazıları da her ikisini birlikte kullanıyor.

 

DÜŞÜK STATÜ

Bu insanlarda şunu da gözlemiyoruz.

Bu kişiler; kendisinden statü olarak aşağıda olan kişilere genelde olumsuz davranmıyor.

Çünkü zaten onları kendinden aşağıda görüyor. Bu durumda kendini üstün gösterme veya onları değersizleştirme gereği duymuyor.

Peki, arkadaşım aşağılanmamış olmasına rağmen, kendisini öven bir kişiden (sadece ilk yöntemi kullanan) neden rahatsız oluyor?

 

İKİ NARSİST

Bir kişi değerli hissediyorsa (kompleksi yoksa veya narsist değilse), başka birisinin övünmesi onu rahatsız etmez.

Çünkü o kişinin kendisini yüksekte ve onu da aşağıda görmesi, onun değerini değiştirmez. O bilir ki kendisi zaten değerlidir.

Ancak kişide değersizlik duygusu varsa, kendini öven bir kişi, onun değersizlik duygusunu tetiklemiş olur.

O da rahatsız olur ve savunmaya geçer.

Zaten bu insanlar değerlerini sorgulayan her söze ve davranışa karşı tetiktedir.

O da karşı tarafın değerini düşürmeye çalışır. Arkadaşımın deyimiyle “laf sokmak” ister.

 

EMPATİ

Birçok kez gözlemledim.

Bir kişi değerli hissediyorsa ve karşıdaki kişi narsistik davranışlar gösteriyorsa, o kişi karşıdaki kişinin yarasını hemen anlıyor ve sadece empati gösteriyor.

Bu empati üzerine, narsist kişi de üstünlük savaşından vazgeçebiliyor ve insan insana ilişki kurmaya başlıyor.

 

SONUÇ

Kısacası, narsist bir kişiden rahatsız olan kişinin, kendisinin de narsist olma ihtimali yüksek. Çünkü kendi değersizlik duygusu tetikleniyor.

Kişi değerli hissediyorsa, üstünlük savaşına girmiyor.

Zaten bu yüzden koşulsuz sevgi sunan ailelerde büyüyen çocuklar, değerli hissediyor.

Bu yüzden çok daha sağlıklı ilişkiler kurup, anlamlı ve bütünsel bir yaşam yaşıyor.

 

4 Şubat 2016

Görüntüleme: 186
arkadaşlıkempatiinsannariststatüukala
Share

Köşe Yazıları

Özgür Bolat Editör

İLGİLİ YAZILAR

Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
13 Ağustos 2019
Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
13 Ağustos 2019
Çatışmalar en sağlıklı nasıl çözülür?
13 Ağustos 2019

Yorum Yaz


Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

  • Site İçi Arama

  • Son Yazılar

    • Dr. Özgür Bolat ile Anne Baba Okulu
    • Pınar Gültekin
    • Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
    • Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
    • Okullar çocukları neden iş dünyasına hazırlayamıyor?
  • Haber Bülteni

  • SOSYAL MEDYA

  • TAKVİM

    Nisan 2021
    P S Ç P C C P
    « Mar    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  


  • SOSYAL MEDYA

  • Köşe Yazıları

    • Pınar Gültekin
      22 Temmuz 2020
    • Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
      13 Ağustos 2019
    • Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
      13 Ağustos 2019

  • Haber Bülteni


  • Anasayfa
  • Hakkında
  • Köşe Yazıları
  • Anne Baba Okulu
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
www.veotesi.com © 2016

‘Sizlere daha iyi bir hizmet sunabilmek için sitemizde çerez konumlandırmaktayız, kullanmaya devam ettiğinizde çerezler ile toplanan kişisel verileriniz Veri Politikamız-Bilgilendirmelerimiz'de belirtilen amaçlar ve yöntemlerle mevzuatına uygun olarak kullanılacaktır.

Dr. Özgür Bolat
KİŞİSEL VERİ KANUNU KAPSAMINDA BİLGİLENDİRME METNİ

Özgür Bolat Özel Eğitim ve LTD. ŞTİ. Şirketi olarak, siz değerli müşterilerimiz ve çözüm ortaklarımızın güvenliğini göz önünde bulundurarak, başta özel hayatın gizliliği olmak üzere, temel hak ve özgürlüklerin korunması amacıyla, kişisel verilerle ilgili düzenlenen "Kişisel Verilerin Korunması Kanunu" hususunda sizi bilgilendirmek istiyoruz.

Amacımız; sizlerin memnuniyeti doğrultusunda, kişisel verilerinizin alınma şekilleri, işlenme amaçları, hukuki nedenleri ve haklarınız konularında sizi en şeffaf şekilde bilgilendirmektir.

Kurumumuza iletmiş olduğunuz veya Kurumumuzun usül ve işlemleri çerçevesinde edinmiş olduğu her türlü kişisel veri ile biyometrik veri, sağlık verisi dahil her türlü özel nitelikli veriniz bakımından (“Veri”), 7 Nisan 2016 tarihinde yürürlüğe giren 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) gereğince, Kurumumuz Özgür Bolat Özel Eğitim ve LTD. ŞTİ. ŞİRKETİ Veri Sorumlusu sıfatıyla, kişisel bilgileri kanunda açıklandığı çerçevede; elde edebilecek, kaydedebilecek, depolayabilecek, muhafaza edebilecek, hizmetlerini devam ettirebilmek amacıyla güncelleyebilecek, değiştirebilecek, yeniden düzenleyebilecek, mevzuatın izin verdiği durumlarda ve ölçüde üçüncü kişilere açıklayabilecek, devredebilecek, aktarabilecek, paylaşabilecek, sınıflandırabilecek, anonim hale getirebilecek ve kanunda sayılan diğer şekillerde işleyebilecektir.

Kişisel verilerinizin işlenme amaçları ve hukuki sebepleri; Mevzuat kapsamında faaliyet alanımız kapsamında işlemlerin yerine getirilmesi, yürütülmesi ve geliştirilebilmesi, bu hizmetlere ve ürünlere yönelik tanıtım, pazarlama ve kampanya faaliyetlerinin yapılması, akdettiğiniz ve/veya akdettiğimiz sözleşmelerin gereğinin yerine getirilmesi; istihbarat, bilgi araştırmaları ve kredibilite değerlemelerinin yapılması, planlama, istatistik, müşteri memnuniyeti çalışmaları, güvenliğin sağlanması, otoritelerce öngörülen bilgi saklama, raporlama, bilgilendirme yükümlülüklerine uyulması, tarafınıza daha iyi ve güvenilir hizmet verilebilmesi, tarafınıza uygun hizmetler ve ürünler geliştirilmesi ve bunun kesintisiz olarak sürdürebilmesi amacıyla ve diğer nedenlerle kişisel verileriniz işlenmektedir.

Kişisel verilerin toplanma yöntemi: Kişisel verileriniz, otomatik ya da otomatik olmayan yollarla, yazılı, sözlü ya da elektronik ortamda toplanabilmektedir.

Yukarıda belirtilen amaçlarla, kişisel verilerin aktarılabileceği kişi/kuruluşlar: Kişisel Verileriniz; Kurumumuzun iştirakleri ve bunların alt kuruluşlarına; çalışanları, şirket görevlileri, hukuk, mali ve vergi danışmanları, denetçileri ve mevzuat hükümlerinin izin verdiği kişi, kurum ve kuruluşlar ile açık rızanızın bulunduğu diğer üçüncü kişilere; aktarılabilecektir.

Kanun’un 11. Maddesi Çerçevesinde Haklarınız; Kurumumuza başvurarak; kişisel verilerinizin a) işlenip işlenmediğini öğrenme, b) kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, c) kişisel verilerinizin işlenme amacını ve amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, ç) kişisel verilerinizin yurt içinde veya yurt dışında aktarıldığı üçüncü kişileri bilme, d) kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş ise düzeltilmesini isteme, e) Kanun’un 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme, f) kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere yukarıda sayılan (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin bildirilmesini isteme, g) kişisel verilerinizin münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme ve ğ) kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme hakkına sahipsiniz.

Haklarınızın, düzenlemenin yürürlük tarihi olan 07.10.2016 tarihinden itibaren kullanılması mümkün olup, taleplerinizin yerine getirilmesini teminen Kurumumuzca yapılacak masrafları, KVKK’nın “Veri sorumlusuna başvuru” başlıklı 13. maddesinde belirtilen tarifeye göre tarafınızdan talep etme hakkımız saklıdır.