• Anasayfa
  • Hakkında
  • Köşe Yazıları
  • Anne Baba Okulu
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
  • SOSYAL MEDYA

  • Anasayfa
  • Hakkında
  • Köşe Yazıları
  • Anne Baba Okulu
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
Eğitimdeki en büyük sorunumuz ne?
5 Ağustos 2019

%Hem Bahçeşehir Üniversitesi’nde hem de Türkiye Özel Okullar Birliği tarafından Antalya’da düzenlenen 14. Geleneksel Eğitim Sempozyumu’nda Prof. Pasi Sahlberg’i dinledim.

Kendisiyle sohbet ettim. Pasi, Finlandiya’nın eğitim başarısını anlattı.

Ben hiç yeni bir şey öğrenmedim. “Nasıl yani?” diyeceksiniz.

Ne demek istiyorum, açıklayayım.

 

ÖĞRETMEN EĞİTİMİ

Finlandiya eğitim sisteminin en güçlü yanı öğretmen kalitesi.

Her yıl 9000 başvuru yapılıyor ve sadece 850 kişi seçiliyor. Seçilen öğretmen adayları 6 yıl eğitim alıyor. Sadece en başarılı öğrenciler öğretmen olabiliyor.

Bizdeki gibi “En azından öğretmen olsun.” mantığı yok.

Öğretmenin önemini biz zaten biliyorduk.

 

KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM

Finlandiya’da çocuklar kendi seviyesine, ilgisine ve yeteneğine göre eğitiliyor.

Eğitim çocuğa göre kişiselleştiriliyor ve farklılaştırılıyor.

Örneğin, üstün zekalı çocuğa üst seviye eğitim sunuluyor. Aslında tam olarak üstün zekalı kavramı da yok. Çünkü herkes özel ve kendine özgü eğitim alıyor.

Kişiselleştirilmiş eğitimin önemini biz zaten biliyorduk.

 

OKULLAR ve SINIFLAR ARASINDA EŞİTLİK

Eğitimin kalitesini arttıran diğer önemli faktör “eşit eğitim hakkı”.

Finlandiya’da şehirdeki çocukla ilçedeki çocuk; A okulundaki çocukla B okulundaki çocuk; A sınıfındaki çocukla B sınıfındaki çocuk eşit eğitim alıyor.

Bizdeki gibi veliler iyi okulların peşinden koşmuyor. Çünkü ülkenin eğitim kalitesi her yerde aynı.

Eğitimde fırsat eşitliğinin önemini biz zaten biliyorduk.

 

İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME

Finlandiya’da sınıf içinde ve okullar arasında rekabetten ziyade işbirlikçi öğrenme var. Çocuklar sadece öğretmenden değil, birbirlerinden de öğreniyor. Yani, bizdeki eski küme sistemi.

Bir rekabet varsa, o da kendileriyle.

Eğitimde işbirlikçi öğrenmenin önemini biz zaten biliyorduk.

 

OKUL LİDERLİĞİ

Finlandiya’da müdürlerin liderliği de çok önemli. Müdürler, merkezi bir sisteme bağlı kalmadan kararlar verebiliyor.

Müdürler vizyon sahibi ve güçlü liderlik becerilerine sahip.

Bakanlık müdürleri veya öğretmenleri kontrol etme ihtiyacı duymuyor. Güven var.

Eğitimde liderliğin önemini biz zaten biliyorduk.

 

ZATEN BİLİYORDUK

Aslında Pasi’nin söylediği her şeyi biz zaten biliyoruz. Yeni bir şey duymadık. O zaman sorun ne?

Bizim ülke olarak sorunumuz “bilme” sorunu değil, “uygulama” sorunu.

Biz uygulayamıyoruz. Onlar uyguluyor.

Peki, bildiğimiz şeyleri neden 70 yıldır uygulayamıyoruz?

 

DEĞİŞİMİN DOĞASI

Çünkü değişim dikteyle olur zannediyoruz.

Çünkü reform, merkezi sistemle gerçekleşir zannediyoruz.

Çünkü öğrenci için değil, yerimizi korumak için çalışıyoruz.

Çünkü okulları siyasi kararlara göre yönetiyoruz.

Çünkü öğretmene yatırım yapmadan, teknolojiye yatırım yapıyoruz.

Çünkü kapasiteli insanlardan ziyade, sisteme itaat edecek kişileri seçiyoruz.

Çünkü yaratıcılıktan ziyade, sisteme uyumu tercih ediyoruz.

Çünkü “bizden” ya da “bizden değil” mantığıyla görevlendirme yapıyoruz.

Çünkü eğitmiyoruz, sendika propagandası yapıyoruz.

 

UYGULAMA ŞART

Kısacası, eğitimde gelişim göstermek için yeni bir şey öğrenmemize gerek yok.

Diğer ülkeleri taklit etmemize de gerek yok.

Sadece bildiklerimizi, vizyoner eğitim liderleri öncülüğünde uygulayalım.

O zaman gerçek anlamda eğitimde reform yapabiliriz.

 

NOT: Bu arada Finlandiya’nın başarılı olmasında, nüfusunun küçüklüğü etken değil. Büyük nüfuslu ülkeler de (Kanada, Japonya, Avusturalya, Güney Kore, Almanya, İngiltere gibi) eğitimde çok başarılı.

 

5 Şubat 2015

Görüntüleme: 152
çocukeğitimöğrenciokulokullarsınıfyaşam
Share

Köşe Yazıları

Özgür Bolat Editör

İLGİLİ YAZILAR

Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
13 Ağustos 2019
Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
13 Ağustos 2019
Okullar çocukları neden iş dünyasına hazırlayamıyor?
13 Ağustos 2019

Yorum Yaz


Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

  • Site İçi Arama

  • Son Yazılar

    • Dr. Özgür Bolat ile Anne Baba Okulu
    • Pınar Gültekin
    • Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
    • Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
    • Okullar çocukları neden iş dünyasına hazırlayamıyor?
  • Haber Bülteni

  • SOSYAL MEDYA

  • TAKVİM

    Nisan 2021
    P S Ç P C C P
    « Mar    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  


  • SOSYAL MEDYA

  • Köşe Yazıları

    • Pınar Gültekin
      22 Temmuz 2020
    • Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
      13 Ağustos 2019
    • Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
      13 Ağustos 2019

  • Haber Bülteni


  • Anasayfa
  • Hakkında
  • Köşe Yazıları
  • Anne Baba Okulu
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
www.veotesi.com © 2016

‘Sizlere daha iyi bir hizmet sunabilmek için sitemizde çerez konumlandırmaktayız, kullanmaya devam ettiğinizde çerezler ile toplanan kişisel verileriniz Veri Politikamız-Bilgilendirmelerimiz'de belirtilen amaçlar ve yöntemlerle mevzuatına uygun olarak kullanılacaktır.

Dr. Özgür Bolat
KİŞİSEL VERİ KANUNU KAPSAMINDA BİLGİLENDİRME METNİ

Özgür Bolat Özel Eğitim ve LTD. ŞTİ. Şirketi olarak, siz değerli müşterilerimiz ve çözüm ortaklarımızın güvenliğini göz önünde bulundurarak, başta özel hayatın gizliliği olmak üzere, temel hak ve özgürlüklerin korunması amacıyla, kişisel verilerle ilgili düzenlenen "Kişisel Verilerin Korunması Kanunu" hususunda sizi bilgilendirmek istiyoruz.

Amacımız; sizlerin memnuniyeti doğrultusunda, kişisel verilerinizin alınma şekilleri, işlenme amaçları, hukuki nedenleri ve haklarınız konularında sizi en şeffaf şekilde bilgilendirmektir.

Kurumumuza iletmiş olduğunuz veya Kurumumuzun usül ve işlemleri çerçevesinde edinmiş olduğu her türlü kişisel veri ile biyometrik veri, sağlık verisi dahil her türlü özel nitelikli veriniz bakımından (“Veri”), 7 Nisan 2016 tarihinde yürürlüğe giren 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) gereğince, Kurumumuz Özgür Bolat Özel Eğitim ve LTD. ŞTİ. ŞİRKETİ Veri Sorumlusu sıfatıyla, kişisel bilgileri kanunda açıklandığı çerçevede; elde edebilecek, kaydedebilecek, depolayabilecek, muhafaza edebilecek, hizmetlerini devam ettirebilmek amacıyla güncelleyebilecek, değiştirebilecek, yeniden düzenleyebilecek, mevzuatın izin verdiği durumlarda ve ölçüde üçüncü kişilere açıklayabilecek, devredebilecek, aktarabilecek, paylaşabilecek, sınıflandırabilecek, anonim hale getirebilecek ve kanunda sayılan diğer şekillerde işleyebilecektir.

Kişisel verilerinizin işlenme amaçları ve hukuki sebepleri; Mevzuat kapsamında faaliyet alanımız kapsamında işlemlerin yerine getirilmesi, yürütülmesi ve geliştirilebilmesi, bu hizmetlere ve ürünlere yönelik tanıtım, pazarlama ve kampanya faaliyetlerinin yapılması, akdettiğiniz ve/veya akdettiğimiz sözleşmelerin gereğinin yerine getirilmesi; istihbarat, bilgi araştırmaları ve kredibilite değerlemelerinin yapılması, planlama, istatistik, müşteri memnuniyeti çalışmaları, güvenliğin sağlanması, otoritelerce öngörülen bilgi saklama, raporlama, bilgilendirme yükümlülüklerine uyulması, tarafınıza daha iyi ve güvenilir hizmet verilebilmesi, tarafınıza uygun hizmetler ve ürünler geliştirilmesi ve bunun kesintisiz olarak sürdürebilmesi amacıyla ve diğer nedenlerle kişisel verileriniz işlenmektedir.

Kişisel verilerin toplanma yöntemi: Kişisel verileriniz, otomatik ya da otomatik olmayan yollarla, yazılı, sözlü ya da elektronik ortamda toplanabilmektedir.

Yukarıda belirtilen amaçlarla, kişisel verilerin aktarılabileceği kişi/kuruluşlar: Kişisel Verileriniz; Kurumumuzun iştirakleri ve bunların alt kuruluşlarına; çalışanları, şirket görevlileri, hukuk, mali ve vergi danışmanları, denetçileri ve mevzuat hükümlerinin izin verdiği kişi, kurum ve kuruluşlar ile açık rızanızın bulunduğu diğer üçüncü kişilere; aktarılabilecektir.

Kanun’un 11. Maddesi Çerçevesinde Haklarınız; Kurumumuza başvurarak; kişisel verilerinizin a) işlenip işlenmediğini öğrenme, b) kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, c) kişisel verilerinizin işlenme amacını ve amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, ç) kişisel verilerinizin yurt içinde veya yurt dışında aktarıldığı üçüncü kişileri bilme, d) kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş ise düzeltilmesini isteme, e) Kanun’un 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme, f) kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere yukarıda sayılan (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin bildirilmesini isteme, g) kişisel verilerinizin münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme ve ğ) kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme hakkına sahipsiniz.

Haklarınızın, düzenlemenin yürürlük tarihi olan 07.10.2016 tarihinden itibaren kullanılması mümkün olup, taleplerinizin yerine getirilmesini teminen Kurumumuzca yapılacak masrafları, KVKK’nın “Veri sorumlusuna başvuru” başlıklı 13. maddesinde belirtilen tarifeye göre tarafınızdan talep etme hakkımız saklıdır.