• Anasayfa
  • Hakkında
  • Anne Baba Okulu
  • Öğretmem Akademisi
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
  • SOSYAL MEDYA

  • Anasayfa
  • Hakkında
  • Anne Baba Okulu
  • Öğretmem Akademisi
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
Çocuktaki sorunların temelinde ne vardır?
7 Ağustos 2019

Aileleri gözlemliyorum. Çocukları bir şeyleri başaramayınca onlara kızıyor veya onların duygusunu bir şekilde bastırıyor.

Böylelikle çocuğun başarısı ve yaptıkları; ailenin çocukla ‘ilişkisinden’ daha önemli bir duruma gelmiş oluyor.

Bir çocuğun aileyle ilişkisi kötüyse, yani evde ilişki sorunu varsa; çocukta da birçok sorun ortaya çıkıyor.

Nasıl mı?

 

MÜKEMMELİYETÇİLİK

Çocuğun mükemmeliyetçi bir yapısı var.  Her şeyin en iyisini yapmak istiyor ama istediği bir şeyi başaramayınca, üzülmesi gerekirken sinirleniyor.

Görüyoruz ki mükemmeliyetçi olmasının sebebi, yargılanma korkusu.

Çocuk, kötü bir iş yaparsa; ailesi başta olmak üzere ‘diğer insanlar’ tarafından yargılanmaktan korkuyor.

Yani, mükemmeliyetçilik aslında bir ilişki sorunu.

 

UTANGAÇLIK

Çocuk, diğer insanlarla konuşmaktan çekiniyor. Bir soru sorulunca, hemen annesine yanaşıyor. Kalabalık içinde konuşamıyor.

Görüyoruz ki davranışlarının temelinde utanç duygusu var.

Kötü, yanlış veya hatalı bir şey yapmaktan ve dolayısıyla ‘diğer insanlar’ tarafından yargılanmaktan korkuyor.

Çocuk aslında“‘Diğer insanlar’benim utanç duygumu keşfeder,”diyerek korkuyor.

Yani, utangaçlık da bir ilişki sorunu.

 

SALDIRGANLIK

Çocuğun saldırgan bir yapısı var. İstediklerini direkt ifade etmiyor ve tam tersi sorunlarını saldırganlıkla çözüyor.

Görüyoruz ki öfkesinin temelinde güçsüzlük duygusu var.

Duygusunu, isteklerini ve ihtiyaçlarını direkt söylerse; ‘diğer insanlar’ istediklerini yapmaz zannediyor. Güç ile istediklerini yaptırmaya çalışıyor.

Yani, saldırganlık da bir ilişki sorunu.

 

NARSİSİZM

Lise öğrencisi, narsist eğilimler gösteriyor.

Bir ortamda sürekli kendini övüyor ve ‘diğer insanları’ aşağılıyor.

Görüyoruz ki kendisinin ‘diğer insanlar’ tarafından küçük görüldüğünü düşünüyor.

Durumu dengelemek için sürekli kendi değerini artırıyor (övünerek) ve

‘diğer insanların’değerini (aşağılayarak) düşürmeye çalışıyor.

Yani, narsisizm de bir ilişki sorunu.

 

MUTSUZLUK

Sadece olumsuz duyguların değil, olumlu duyguların altında da ilişkiler var.

Arkadaşlarıyla, dostlarıyla, sevdikleriyle, yani ‘diğer insanlarla’ vakit geçirenler daha mutlu oluyor. Çünkü kabul görüyorlar.

Yani, mutsuzluk da bir ilişki sorunu.

 

İLİŞKİNİN GÜCÜ

Kısacası, çocuğun ya da bireylerin yaşadığı çoğu sorun, kimlik ya da kişilik sorunları olarak görünse de aslında ilişki sorunudur.

Onun için aile çocuğuyla ne kadar sağlam ilişki kurarsa, çocuk da o kadar sağlıklı ve anlamlı bir yaşam sürer.

Onun için bir anne ve babanın çocuğu için yapabileceği en iyi şey, onunla saygıya ve güvene dayalı bir ilişki kurmaktır.

 

9 Haziran 2016

aileçocukinsansorun
Share

Köşe Yazıları

Özgür Bolat Editör

İLGİLİ YAZILAR

Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
13 Ocak 2021
Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
13 Ağustos 2019
Oyun çocukları nasıl etkiler?
13 Ağustos 2019

Yorum Yaz


Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

  • Site İçi Arama

  • Son Yazılar

    • Dr. Özgür Bolat ile Anne Baba Okulu
    • Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
    • Pınar Gültekin
    • Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
    • Okullar çocukları neden iş dünyasına hazırlayamıyor?
  • Haber Bülteni

  • SOSYAL MEDYA

  • TAKVİM

    Temmuz 2022
    P S Ç P C C P
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    « Mar    


  • SOSYAL MEDYA

  • Köşe Yazıları

    • Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
      13 Ocak 2021
    • Pınar Gültekin
      22 Temmuz 2020
    • Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
      13 Ağustos 2019

  • Haber Bülteni


  • Anasayfa
  • Hakkında
  • Anne Baba Okulu
  • Öğretmem Akademisi
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
www.veotesi.com © 2016

‘Sizlere daha iyi bir hizmet sunabilmek için sitemizde çerez konumlandırmaktayız, kullanmaya devam ettiğinizde çerezler ile toplanan kişisel verileriniz Veri Politikamız-Bilgilendirmelerimiz'de belirtilen amaçlar ve yöntemlerle mevzuatına uygun olarak kullanılacaktır.

Dr. Özgür Bolat
KİŞİSEL VERİ KANUNU KAPSAMINDA BİLGİLENDİRME METNİ

Özgür Bolat Özel Eğitim ve LTD. ŞTİ. Şirketi olarak, siz değerli müşterilerimiz ve çözüm ortaklarımızın güvenliğini göz önünde bulundurarak, başta özel hayatın gizliliği olmak üzere, temel hak ve özgürlüklerin korunması amacıyla, kişisel verilerle ilgili düzenlenen "Kişisel Verilerin Korunması Kanunu" hususunda sizi bilgilendirmek istiyoruz.

Amacımız; sizlerin memnuniyeti doğrultusunda, kişisel verilerinizin alınma şekilleri, işlenme amaçları, hukuki nedenleri ve haklarınız konularında sizi en şeffaf şekilde bilgilendirmektir.

Kurumumuza iletmiş olduğunuz veya Kurumumuzun usül ve işlemleri çerçevesinde edinmiş olduğu her türlü kişisel veri ile biyometrik veri, sağlık verisi dahil her türlü özel nitelikli veriniz bakımından (“Veri”), 7 Nisan 2016 tarihinde yürürlüğe giren 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) gereğince, Kurumumuz Özgür Bolat Özel Eğitim ve LTD. ŞTİ. ŞİRKETİ Veri Sorumlusu sıfatıyla, kişisel bilgileri kanunda açıklandığı çerçevede; elde edebilecek, kaydedebilecek, depolayabilecek, muhafaza edebilecek, hizmetlerini devam ettirebilmek amacıyla güncelleyebilecek, değiştirebilecek, yeniden düzenleyebilecek, mevzuatın izin verdiği durumlarda ve ölçüde üçüncü kişilere açıklayabilecek, devredebilecek, aktarabilecek, paylaşabilecek, sınıflandırabilecek, anonim hale getirebilecek ve kanunda sayılan diğer şekillerde işleyebilecektir.

Kişisel verilerinizin işlenme amaçları ve hukuki sebepleri; Mevzuat kapsamında faaliyet alanımız kapsamında işlemlerin yerine getirilmesi, yürütülmesi ve geliştirilebilmesi, bu hizmetlere ve ürünlere yönelik tanıtım, pazarlama ve kampanya faaliyetlerinin yapılması, akdettiğiniz ve/veya akdettiğimiz sözleşmelerin gereğinin yerine getirilmesi; istihbarat, bilgi araştırmaları ve kredibilite değerlemelerinin yapılması, planlama, istatistik, müşteri memnuniyeti çalışmaları, güvenliğin sağlanması, otoritelerce öngörülen bilgi saklama, raporlama, bilgilendirme yükümlülüklerine uyulması, tarafınıza daha iyi ve güvenilir hizmet verilebilmesi, tarafınıza uygun hizmetler ve ürünler geliştirilmesi ve bunun kesintisiz olarak sürdürebilmesi amacıyla ve diğer nedenlerle kişisel verileriniz işlenmektedir.

Kişisel verilerin toplanma yöntemi: Kişisel verileriniz, otomatik ya da otomatik olmayan yollarla, yazılı, sözlü ya da elektronik ortamda toplanabilmektedir.

Yukarıda belirtilen amaçlarla, kişisel verilerin aktarılabileceği kişi/kuruluşlar: Kişisel Verileriniz; Kurumumuzun iştirakleri ve bunların alt kuruluşlarına; çalışanları, şirket görevlileri, hukuk, mali ve vergi danışmanları, denetçileri ve mevzuat hükümlerinin izin verdiği kişi, kurum ve kuruluşlar ile açık rızanızın bulunduğu diğer üçüncü kişilere; aktarılabilecektir.

Kanun’un 11. Maddesi Çerçevesinde Haklarınız; Kurumumuza başvurarak; kişisel verilerinizin a) işlenip işlenmediğini öğrenme, b) kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, c) kişisel verilerinizin işlenme amacını ve amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, ç) kişisel verilerinizin yurt içinde veya yurt dışında aktarıldığı üçüncü kişileri bilme, d) kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş ise düzeltilmesini isteme, e) Kanun’un 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme, f) kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere yukarıda sayılan (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin bildirilmesini isteme, g) kişisel verilerinizin münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme ve ğ) kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme hakkına sahipsiniz.

Haklarınızın, düzenlemenin yürürlük tarihi olan 07.10.2016 tarihinden itibaren kullanılması mümkün olup, taleplerinizin yerine getirilmesini teminen Kurumumuzca yapılacak masrafları, KVKK’nın “Veri sorumlusuna başvuru” başlıklı 13. maddesinde belirtilen tarifeye göre tarafınızdan talep etme hakkımız saklıdır.