• Anasayfa
  • Hakkında
  • Anne Baba Okulu
  • Öğretmem Akademisi
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
  • SOSYAL MEDYA

  • Anasayfa
  • Hakkında
  • Anne Baba Okulu
  • Öğretmem Akademisi
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
Bir öğretmen, dersini daha etkili nasıl işler?
5 Ağustos 2019

Bir biyoloji öğretmeni, çocuklara insanın iskelet yapısını gösteren bir animasyon gösteriyor.

Animasyon, iskeletin bölümlerini; kemiklerin büyüklüğünü, şeklini ve fonksiyonunu detaylı bir şekilde anlatıyor.

Öğretmen, daha sonra grup çalışması yapıyor. Her grup, kendilerine verilen maket kemiklerden iskelet oluşturuyor.

Öğretmen, aktif öğrenme yapmış ve teknolojiyi etkin kullanmış olmanın gururu ile dersten çıkıyor.

Ama tek bir sorun var: Çocuklar çok “bilgi” aldı ama hiçbir şey “anlamadı”.

 

ANLAMSIZ EĞİTİM

Örneğin, yeryüzünde yaşayan canlıların %97’sini, yani omurgasız canlıları “anlamadı”.

Öğrenci başka derste omurgasız canlıları da görecek, ama diğer canlılarla ilişkisini yine anlamayacak.

İskeletin neden insanoğlunda var olup da diğer canlıların %97’sinde olmadığını anlamadı.

İskeletsiz canlıların, iskelet sisteminin fonksiyonlarını nasıl bir mekanizma ile sağladığını anlamadı.

Peki, öğretmen ne yapmalıydı ki çocuklar tüm bunları anlasın ve anlamlandırsın?

 

KAVRAM ODAKLI DERS

Konular, aslında kavramların aktarılması için sadece bir araçtır.

İskelet konusu; “denge”, “destek”, “hareket” ve “korunma” kavramlarının bir parçasıdır.

Ders bu kavramlar çerçevesinde işlenseydi, çocuklar ham bilgilerden kurtulup, düşünmeye ve tüm canlıları anlamlandırmaya başlardı. Nasıl mı?

 

DESTEK

Öğretmen iskelet konusunu “destek” kavramı çerçevesinde işleseydi, o zaman çocuklar bazı hayvanların bunu kabuklarıyla, bazılarının kaslarıyla, bazılarının da su dolu beden boşluklarıyla sağladığını anlardı.

Bu sırada muhtemelen anlamlı bir soru ortaya çıkardı: Destek sistemi olmayan canlılar var mıdır?

 

BÜYÜKLÜK

Sorgulama sürecine giren çocuklar, destek sistemi olmayan canlıların var olduğunu keşfederdi.

Destek sistemi olmadığında büyük bedeni taşıyamadıkları için genellikle küçük bedenleri olduğunu keşfederdi. “Destek” ve “büyüklük” kavramları arasında bağ kurardı.

 

HAREKET

Bir soru daha ortaya çıkardı: Destek sistemi yoksa, omurgasız canlılar nasıl hareket ediyor?

Çocuklar bazı canlıların destek sistemi olmadığı için hareket etmediğini keşfederdi.
“Destek” ve “hareket” kavramları arasında bağ kurmaya başlardı.

 

BESLENME

Başka bir soru daha ortaya çıkardı: Bu canlılar hareket etmiyorsa, nasıl besin arıyorlar?

Çocuklar bu canlıların bazılarının kendi besinlerini kendilerinin ürettiğini keşfederdi. Çocuklar “hareket” ve “beslenme” kavramları arasında bağ kurmaya başlardı.

 

SAVUNMA

Hareket kavramı tartışılırken, bir soru daha ortaya çıkardı: Bu hayvanlar hareket etmiyorsa, nasıl kendilerini koruyorlar?

Hareket etmeyen bazı canlıların kendilerini savunmak için kamuflaj yöntemi kullandığını veya kimyasal madde salgıladığını keşfederdi. “Hareket” ile “savunma” kavramları arasında bağ kurardı.

 

ÜREME

Çocuklar ayrıca savunması zayıf olan canlıların, daha çok sayıda ürediğini keşfeder ve “korunma” ile “üreme” kavramları arasında bağ kurardı.

Bütün bu kavramlar arasındaki çok derin ilişkileri keşfederdi.

 

GERÇEK EĞİTİM

Biyoloji dersinin böyle işlendiğini düşünün. Çocuk tüm canlıları ve yaşamı anlamlandırır.

Kavramları anlamadan çocuk kemiklerin kaça ayrıldığını bilse ne olur, bilmese ne olur.

Çocuk kavramları anladığında ise sadece yaşamı değil, kendisini de anlamlandırır.

Dersler arasında bağ kurar. Çünkü kavramlar çoğu derste ortaktır.

Okullarda gerçek öğrenme başlar.

Doğası gereği birer öğrenme makinesi olan çocuklar, okuldan çıkmak istemez.

Unutmayalım eğitim, müfredatı aktarma süreci değil; çocukların yaşamı ve kendini anlamlandırmasını sağlama sürecidir. Bunu sağlayan en iyi yöntem de kavram odaklı eğitimdir. (Bu arada kavramları konular içinde değinmek, kavram odaklı ders işlemek anlamına gelmez.)

 

22 Ocak 2015

anlamaçocukdersdestekhareketişlemekavramöğrenciöğretmenokuma
Share

Köşe Yazıları

Özgür Bolat Editör

İLGİLİ YAZILAR

Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
13 Ocak 2021
Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
13 Ağustos 2019
Oyun çocukları nasıl etkiler?
13 Ağustos 2019

Yorum Yaz


Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

  • Site İçi Arama

  • Son Yazılar

    • Dr. Özgür Bolat ile Anne Baba Okulu
    • Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
    • Pınar Gültekin
    • Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
    • Okullar çocukları neden iş dünyasına hazırlayamıyor?
  • Haber Bülteni

  • SOSYAL MEDYA

  • TAKVİM

    Temmuz 2022
    P S Ç P C C P
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    « Mar    


  • SOSYAL MEDYA

  • Köşe Yazıları

    • Çocuklara okullarda düşünmeyi nasıl öğretiriz?
      13 Ocak 2021
    • Pınar Gültekin
      22 Temmuz 2020
    • Çocukların okulda neden motivasyonları düşük?
      13 Ağustos 2019

  • Haber Bülteni


  • Anasayfa
  • Hakkında
  • Anne Baba Okulu
  • Öğretmem Akademisi
  • Seminerler
    • Okul Seminerleri
    • Şirket Seminerleri
  • İletişim
www.veotesi.com © 2016

‘Sizlere daha iyi bir hizmet sunabilmek için sitemizde çerez konumlandırmaktayız, kullanmaya devam ettiğinizde çerezler ile toplanan kişisel verileriniz Veri Politikamız-Bilgilendirmelerimiz'de belirtilen amaçlar ve yöntemlerle mevzuatına uygun olarak kullanılacaktır.

Dr. Özgür Bolat
KİŞİSEL VERİ KANUNU KAPSAMINDA BİLGİLENDİRME METNİ

Özgür Bolat Özel Eğitim ve LTD. ŞTİ. Şirketi olarak, siz değerli müşterilerimiz ve çözüm ortaklarımızın güvenliğini göz önünde bulundurarak, başta özel hayatın gizliliği olmak üzere, temel hak ve özgürlüklerin korunması amacıyla, kişisel verilerle ilgili düzenlenen "Kişisel Verilerin Korunması Kanunu" hususunda sizi bilgilendirmek istiyoruz.

Amacımız; sizlerin memnuniyeti doğrultusunda, kişisel verilerinizin alınma şekilleri, işlenme amaçları, hukuki nedenleri ve haklarınız konularında sizi en şeffaf şekilde bilgilendirmektir.

Kurumumuza iletmiş olduğunuz veya Kurumumuzun usül ve işlemleri çerçevesinde edinmiş olduğu her türlü kişisel veri ile biyometrik veri, sağlık verisi dahil her türlü özel nitelikli veriniz bakımından (“Veri”), 7 Nisan 2016 tarihinde yürürlüğe giren 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) gereğince, Kurumumuz Özgür Bolat Özel Eğitim ve LTD. ŞTİ. ŞİRKETİ Veri Sorumlusu sıfatıyla, kişisel bilgileri kanunda açıklandığı çerçevede; elde edebilecek, kaydedebilecek, depolayabilecek, muhafaza edebilecek, hizmetlerini devam ettirebilmek amacıyla güncelleyebilecek, değiştirebilecek, yeniden düzenleyebilecek, mevzuatın izin verdiği durumlarda ve ölçüde üçüncü kişilere açıklayabilecek, devredebilecek, aktarabilecek, paylaşabilecek, sınıflandırabilecek, anonim hale getirebilecek ve kanunda sayılan diğer şekillerde işleyebilecektir.

Kişisel verilerinizin işlenme amaçları ve hukuki sebepleri; Mevzuat kapsamında faaliyet alanımız kapsamında işlemlerin yerine getirilmesi, yürütülmesi ve geliştirilebilmesi, bu hizmetlere ve ürünlere yönelik tanıtım, pazarlama ve kampanya faaliyetlerinin yapılması, akdettiğiniz ve/veya akdettiğimiz sözleşmelerin gereğinin yerine getirilmesi; istihbarat, bilgi araştırmaları ve kredibilite değerlemelerinin yapılması, planlama, istatistik, müşteri memnuniyeti çalışmaları, güvenliğin sağlanması, otoritelerce öngörülen bilgi saklama, raporlama, bilgilendirme yükümlülüklerine uyulması, tarafınıza daha iyi ve güvenilir hizmet verilebilmesi, tarafınıza uygun hizmetler ve ürünler geliştirilmesi ve bunun kesintisiz olarak sürdürebilmesi amacıyla ve diğer nedenlerle kişisel verileriniz işlenmektedir.

Kişisel verilerin toplanma yöntemi: Kişisel verileriniz, otomatik ya da otomatik olmayan yollarla, yazılı, sözlü ya da elektronik ortamda toplanabilmektedir.

Yukarıda belirtilen amaçlarla, kişisel verilerin aktarılabileceği kişi/kuruluşlar: Kişisel Verileriniz; Kurumumuzun iştirakleri ve bunların alt kuruluşlarına; çalışanları, şirket görevlileri, hukuk, mali ve vergi danışmanları, denetçileri ve mevzuat hükümlerinin izin verdiği kişi, kurum ve kuruluşlar ile açık rızanızın bulunduğu diğer üçüncü kişilere; aktarılabilecektir.

Kanun’un 11. Maddesi Çerçevesinde Haklarınız; Kurumumuza başvurarak; kişisel verilerinizin a) işlenip işlenmediğini öğrenme, b) kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, c) kişisel verilerinizin işlenme amacını ve amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, ç) kişisel verilerinizin yurt içinde veya yurt dışında aktarıldığı üçüncü kişileri bilme, d) kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş ise düzeltilmesini isteme, e) Kanun’un 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme, f) kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere yukarıda sayılan (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin bildirilmesini isteme, g) kişisel verilerinizin münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme ve ğ) kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme hakkına sahipsiniz.

Haklarınızın, düzenlemenin yürürlük tarihi olan 07.10.2016 tarihinden itibaren kullanılması mümkün olup, taleplerinizin yerine getirilmesini teminen Kurumumuzca yapılacak masrafları, KVKK’nın “Veri sorumlusuna başvuru” başlıklı 13. maddesinde belirtilen tarifeye göre tarafınızdan talep etme hakkımız saklıdır.